عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین:

چین بزرگترین شریک تجاری ایران است

عصر بازار- عسگراولادی با بیان اینکه چین بزرگترین شریک تجاری ما است، گفت: قرار براین است تا دبیرخانه ای در تهران به منظور افزایش مبادلات تجاری در جاده ابریشم تشکیل شود.

چین بزرگترین شریک تجاری ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسد الله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در سمینار نمایشگاه کنفرانس جاده ابریشم دریایی گواندونگ با اشاره به قدمت دو هزار ساله جاده ابریشم عنوان کرد: اکثر مبادلات تجاری در گذشته از طریق جاده ابریشم یعنی در سه نقطه جهان از جمله چین، ایران و روم صورت می گرفت أما به مرور زمان و طی سال های متمادی تغییرات زیادی ایجاد شد و با ایجاد کشورهای متعدد میان مرز مشترک ما و چین فاصله زیادی به وجود آمد.

    وی ادامه داد: احیای جاده ابریشم در سال ٢۰١٣ تحت عنوان یک کمربند-یک جاده فعالیت تازه ای را در نقاط مختلف شروع کرد و شاهد نتایج و تاثیرات مثبت آن بر مبادلات تجاری بوده ایم.

    عسگر اولادی با بیان اینکه مشکلات بانکی، سرمایه گذازی و ارتباطات همچنان پابرجاست، افزود: ما خریدار اجناس آن ها هستیم اما چگونه پول را بدهیم لذا انتظار می رود مشکلات مربوط به سیستم های بانکی هر چه سریعتر مرتفع شود تا کارخانجات ما بتوانند از طریق واردات نیازهای خود را تأمین کنند.

    برچسب ها