عصر خودرو

نفت آمریکا به بالای ۵۰ دلار صعود کرد

عصر بازار- بهای معاملات نفت خام آمریکا تحت تاثیر تقاضای قوی برای سوخت، برای نخستین بار در حدود دو ماه گذشته، در بالای ۵۰ دلار در هر بشکه گشوده شد اما ادامه عرضه بالا از سوی تولیدکنندگان عضو اوپک، رشد قیمت‌ها را محدود می‌کند.

نفت آمریکا به بالای ۵۰ دلار صعود کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت با 8 سنت یا 0.2 درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه، 50.25 دلار در هر بشکه معامله شد. برای نخستین بار از 25 ماه می است که نفت خام آمریکا در بالای 50 دلار در هر بشکه گشوده شد.

    بهای معاملات آتی برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، با شش سنت یا 0.1 درصد افزایش، به 52.78 دلار در هر بشکه رسید.

    نفت وست تگزاس اینترمدیت در ژوییه 9 درصد و نفت برنت 9.9 درصد رشد قیمت داشت که بزرگترین رشد ماهانه از دسامبر بود.

    به گفته تحلیلگران بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا"، تقاضا برای بنزین در آمریکا به رکورد بالای سال گذشته صعود کرده  و ذخایر نفت آمریکا به ویژه در منطقه ساحل شرقی، کاهش پیدا کرده است.

    مجموع ذخایر نفت خام تجاری آمریکا از رکورد بالایی که در اواخر مارس مشاهده شد، 10 درصد کاهش یافته و به 483.4 میلیون بشکه رسیده و در حال حاضر برای نخستین بار در سال میلادی جاری، پایین سطح سال2016 قرار دارد.

    با وجود این نشانه‌هایی وجود دارد که بازار نفت همچنان با عرضه بالایی روبروست که رشد قیمت‌ها را محدود می‌کند. طبق نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه 90 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 33 میلیون بشکه در روز رسیده است که تا حدی زیادی به دلیل افزایش تولید لیبی بوده است. این افزایش تولید با وجود تعهد اوپک و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه برای کاهش تولید به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز در فاصله ژانویه امسال تا مارس سال 2018 روی داده است.

    برچسب ها