عصر خودرو

با بهبود تولید لیبی؛

تولید نفت اوپک به بالاترین مقدار ۲۰۱۷ افزایش یافت

عصر بازار- تولید نفت اوپک این ماه با افزایش ۹۰ هزار بشکه در روز به بیشترین تولید در سال ۲۰۱۷ رسید که این به علت بهبود بیشتر تولید لیبی که یکی از کشورهایی است که از کاهش تولید مستثنی شده است می‌باشد.

تولید نفت اوپک به بالاترین مقدار ۲۰۱۷ افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، تولید عربستان سعودی و صادرات کمتر آنگولا، موجب شد که پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولیدشان بهبود پیدا کند و به 84 درصد برسد که نسبت به مقدار 77 درصدی ماه جون بهتر است اما درصد پایبندی به توافق در هر دوماه نسبت به سطوح بالاتر از 90 درصدی که در اوایل امسال به دست آمده بود افت کرده است.

    نفت اضافی از لیبی به این معنا است که تولید 13 عضو اوپک که در ابتدا عضوی از توافق کاهش تولید بودند خیلی بالاتر از هدف تولید توافق شده آنها می‌باشد. لیبی و نیجریه به علت این که درگیرهای داخلی باعث شده بود تولید آنها کاهش یابد، از کاهش تولید مستثنی شدند.
    افزایش در تولید لیبی و نیجریه به چالش‌های پیش روی اعضای اوپک برای خلاص شدن از شر ذخایر اضافی نفت در بازارهای جهان اضافه شده است. برای حل این مشکل وزیران نفتی در اجلاس 24 جولای مذاکراتی برای تعیین سقف تولید برای نیجریه انجام دادند و در هفته آینده هم مقامات برای بهبود پایبندی به توافق جلسه‌ای خواهند داشت.

    یک منبع نزدیک به اوپک در مورد مذاکرات پایبندی به توافق که در 7-8 آگوست در ابوظبی برگزار می‌شود گفت: باید همه کشورها با هم هماهنگ شوند تا به بیشترین میزان پایبندی به توافق برسیم.

    بیشترین افزایش تولید نفت جهان در ماه جولای از سوی لیبی بود که تولید آن پس از سال‌ها درگیری و نا آرامی حالا به بیش از 1 میلیون بشکه در روز رسیده است. البته این تولید بسیار کمتر از نرخ 1.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور قبل از آغاز جنگ داخلی در 2011 تولید می‌کرد.

    در بین کشورهایی که تولید آنها کمتر شد، بیشترین کاهش مربوط  به آنگولا بود که 50 کشتی نفت صادر کرد که این نسبت به ماه جون 2 کشتی کاهش یافته بود اما انتظار می‌رود حجم صادرات ماه آگوست این کشور افزایش یابد.

    در تحقیق رویترز مشخص شد که صادر کننده اول دنیا، عربستان سعودی، 50000 بشکه در روز تولید خود را کاهش داده است. تولید عربستان در ماه جون کمی بالاتر از سطح هدف اوپک شده بود اما با این کاهش، بزرگترین تولید کننده اوپک بالاتر از میزان کاهش هدف 486000 بشکه در روز، تولید خود را کاهش داد و دوباره به شرایط توافق بازگشت.

    برچسب ها