عصر خودرو

عرضه سه خودرو جدید تا پایان سال ؛

تمایل میتسوبیشی برای سرمایه گذاری و تولید در ایران

عصر بازار- مدیر بازاریابی آرین موتور از ابراز تمایل میتسوبیشی برای سرمایه گذاری و تولید در ایران خبر داد و گفت: تا پایان پاییز سه محصول جدید را به بازار عرضه می کنیم.

تمایل میتسوبیشی برای سرمایه گذاری و تولید در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادآنلاین ، علی شکوهی  با اشاره به اینکه برجام تاثیر بسیاری در تعامل با شرکت های خارجی داشته و نباید تاثیر آن را نادیده گرفت، اظهار کرد:اکنون گروه آرین سرمایه با 5 برند بین المللی در قالب نمایندگی رسمی به همکاری می پردازد که این موضوع تاثیر برجام است.

    رونمایی از سه محصول جدید در سال جاری

    مدیر بازاریابی آرین موتور در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری سه محصول جدید رونمایی می کنیم، تصریح کرد: اوایل پاییز در نظر داریم تا میتسوبیشی اوتلندر PHEV  را رونمایی می کنیم که اکنون پر فروش ترین خودرو PHEV  در دنیاست و از بهترین محصولات میتسوبیشی به شمار می رود.

    وی قیمت این خودرو را در محدوده اوتلندر بنزینی با حدود 10 میلیون تومان اختلاف اعلام کرد و گفت: پس از آن درنظر داریم Eclipse Cross را در نمایشگاه خودرو تهران و یا اواخر آذرماه رونمایی کنیم. شکوهی افزود: در برند دی اس نیز DS 7  که بهترین خودرو نمایشگاه خودروی ژنو 2017 شد و اخیرا نیز به عنوان خودروی رسمی ریاست جمهوری فرانسه معرفی شده بود را در نمایشگاه تهران به بازار عرضه می کنیم.

    ابراز تمایل میتسوبیشی برای تولید و سرمایه گذاری در ایران

    مدیر بازاریابی آرین موتور در ادامه تاکید کرد: میتسوبیشی نسبت به تولید در ایران تمایل نشان داده و اکنون در حال مطالعه و بررسی سایت های مختلف برای تولید هستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه هرچه سریعتر به اهداف تعیین شده دست یابیم. به گفته او استقبال از این برند و محصولاتش در بازار ایران موجب شده تا میتسوبیشی به سرمایه گذاری در این بازار تمایل نشان دهد.

    تسهیل شرایط فروش

    وی در ادامه با بیان اینکه شرایط خرید را برای مشتریان تسهیل کرده ایم، گفت: اکنون دی اس و میتسوبیشی با اقساط 24 و 18 ماهه بدون بهره عرضه می شود و این در حالی است که هیچ شرکت دیگری چنین شرایطی برای عرضه خودرو ندارد.

    مدیر بازاریابی آرین موتور به شرایط مناسب فروش محصولات میتسوبیشی و دی اس در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: این شرایط به گونه ای بوده که تعداد قراردادهای ثبت شده در سال 1395 در گروه آرین نسبت به سال قبل از آن 5 برابر شد. در سال 96 نیز میزان فروش تا پایان تیرماه معادل نه ماهه سال 95 بوده است.

    وی توسعه شبکه خدمات پس از فروش، کیفیت محصولات و تحویل خودرو پلاک شده در زمان کوتاه را از دلایل استقبال از محصولات میتتسوبیشی عنوان و اظهار کرد: این الگو در مورد محصولات دی اس نیز اجرا می شود و می توان ادعا کرد تنها شرکتی هستیم که شرایط فروش 24 ماهه با اقساط بدون بهره داریم.

    سختگیری های وزارت صنعت و تناقض در دستورالعمل ها

    شکوهی به بالا بودن هزینه تامین مالی در ایران اشاره کرد و افزود: دریافت تسهیلات نیاز به تضامین زیاد دارد و به علاوه نرخ سود تسهیلات نیز برای فعالیت های اقتصادی بسیار بالا است و لازم است تا نظام بانکی ایران در این خصوص اقدامات مقتضی را در نظر گرفته و فرایند اجرا را تسهیل نمایند.

    مدیر بازاریابی آرین موتور اعلام کرد یکی از روش های تامین منابع مالی، توسط کلیه شرکتهای واردکننده و تولیدکنندگان خودرو، کمک گرفتن از منابع مالی مشتریان در خصوص فروش های بلند مدت در قابل ارائه سود مشارکت است. وی با اشاره به سختگیریهای اخیر وزارت صنعت ، اظهار کرد: در این راستا نامه ای از سوی وزارت صنعت ابلاغ شده که با آنچه که در سال 95 از سوی سازمان حمایت ابلاغ شده در تناقض است و در واقع نقطه مقابل دستورالعمل سازمان حمایت است.

    وی ادامه داد:درآن دستورالعمل آمده بود که در طرح های فروش اعتباری نرخ سود مشارکت حداقل باید سه درصد بالاتر از حداکثر نرخ سود بانکی باشد این در حالی است که در دستورالعمل وزارت صنعت اعلام شده که نرخ سود باید حداکثر سه درصد بالاتر از نرخ سود بانکی باشد.

    شکوهی گفت:حال مسئله این است که پول هایی که از این بخش خارج می شود احتمالا وارد بازارهای طلا، ارز، مسکن و ... می‌شود و وارد بخش تولید نخواهد شد.

    محدودیت در ثبت سفارش برای حمایت از تولید داخل

    شکوهی همچنین به محدودیت موجود در زمینه ثبت سفارش در سامانه ثبتارش اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد و به نظر می رسد که این اقدام با هدف حمایت از تولید داخل صورت گرفته است.

    وی همچنین درباره قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت:هیچ واردکننده‌ای موافق ورود شورای رقابت به بحث نرخ خودروهای وارداتی نیست و در صورت رعایت اصول بازار از واردات گرفته تا ارزش‌گذاری گمرک، ترخیص کالا، هزینه‌های استاندارد و سایر هزینه‌های متفرقه‌ای که واردکننده موظف به پرداخت آنهاست لزومی ندارد نهادی مانند شورای رقابت وارد موضوع شده و برای واردکننده‌هایی که به صورت شخصی فعالیت می‌کنند، اقدام به تعیین نرخ کند.

    مدیر بازاریابی آرین موتور در پایان تاکید کرد: واردکننده‌ها نمی‌توانند بدون منطق نسبت به افزایش نرخ خودروهای خود اقدام کنند، زیرا واردکننده‌های دیگری با میانگین قیمتی یکسان، خودروهای مشابه وارد می‌کنند و در صورت بالا بودن قیمت، مصرف‌کننده حق انتخاب داشته و این احتمال وجود دارد که در این شرایط واردکننده بازار خود را از دست بدهد.

    برچسب ها