عصر خودرو

مدیرعامل اماکو مطرح کرد؛

گردش بازار در سیکل صعودی

عصر بازار- مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری اماکو از آغاز روندی خبر داد که بازار سرمایه کشور را در ابتدای یک سیکل صعودی از جنس میان مدت قرار داده است.

گردش بازار در سیکل صعودی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محسن عباسی گفت: به اعتقاد من اتفاقاتی که در بازار رخ می دهد، از جنس اتفاقات بنیادین است و به احتمال زیاد، ما وارد یک پروسه میان مدت رشد می شویم. 

    وی افزود: اخیرا بازار نشانه هایی برای رشد داشته است، اما سهام داران غالبا از این فرصت ها برای نوسان گیری استفاده کردند، من فکر می کنم این بار اتفاقات بنیادی در بازار در حال رخ دادن است که اثراتش ادامه دارتر از دفعات قبل خواهد بود.

    عباسی با اشاره به گزارش سه ماهه شرکت ها گفت: گزارش های سه ماهه، انصافاً گزارش های خوبی است و در مجموع به نظر می رسد که گزارش تغییرات در بیشتر صنایع، مثبت بوده است.

    مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری اماکو اظهار داشت:  من فکر می کنم هم اتفاقات بنیادی و هم رشد قیمت های جهانی و از آن مهم تر تحولاتی که در چینش مجدد وضعیت سرمایه گذاری در بازارهای موازی رخ می دهد بازار را متاثر خواهد کرد.

    به گفته عباسی، بعد از آن اتفاقی که در موسسات مالی اعتباری و سیستم بازار پول افتاد، بخش عمده ای از سرمایه ها از موسسات مالی اعتباری و حتی بانک ها خارج شد؛ یعنی مجموعه ای از موسساتی هم که مجوز داشتند با این خروج منابع مواجه شدند.

    وی ادامه داد: به هر حال بخشی از این منابع، منابع پر ریسک است که صرف دارایی های پر ریسک می شود؛ یعنی جذب بازار ارز و سکه و متعاقباً کامودیتی ها خواهد شد.

    مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری اماکو، پیش بینی کرد بخشی از سرمایه ها و منابع مالی هم حتماً به بازار سرمایه می آید؛ ضمن اینکه از همین الان بخشی از این منابع به سمت این بازار می آید.

    وی عامل تاثیرگذار بعدی در تحولات بازار سرمایه را عامل روانی دانست و گفت: در بحث روانی، بیشتر، سقف تکنیکال مطرح است.

    عباسی ادامه داد: به نظرم شرایط برای این تغییرات مهیا است منتها شاید یک پروسه دو سه ماهه لازم است که بتوانیم اثر آن را ببینیم.

    وی در بخش دیگری از گفتگو با سنا، به موضوع تغییرات احتمالی در کابینه جدید و تاثیر آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: حوزه های صنعت و معدن و اقتصاد ، دو حوزه ای است که کاملاً بر بازار تاثیر می گذارد و چون گمانه زنی هایی در خصوص تغییر گزینه های وزارت در این دو حوزه مطرح است، طبیعتا بازار در این زمینه محتاط عمل می کند؛ با این حال من حس می کنم در مجموع برآیند این تغییرات برای بازار سرمایه در سال جاری مثبت است.

    برچسب ها