عصر خودرو

به منظور بهره مندی بیشتر از مزایای تجارت دوجانبه ؛

هند و کره جنوبی قرارداد تجارت دوجانبه خود را گسترش میدهند

عصر بازار- هند و کره جنوبی از سال ۲۰۱۰ میلادی یک قرارداد تجاری دوجانبه به منظور بهره مندی از مزایای تجارت منعقد کرده اند و در حال حاضر قصد دارند ابعاد این توافق تجاری را گسترش دهند.

هند و کره جنوبی قرارداد تجارت دوجانبه خود را گسترش میدهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،هند و کره جنوبی در نظر دارند تا به منظور بهره مندی بیشتر از مزایای تجارت متقابل، قرارداد تجارت دوجانبه خود را گسترش دهند.

    در ابتدا قرارداد تجارت دوجانبه بین دو کشور هند و کره جنوبی در اولین ماه سال 2010 میلادی منعقد شد. از آن زمان تا به حال دو کشور توانسته اند تجارت دوجانبه خود را به میزان قابل توجهی بهبود دهند و محصولات مورد توافق در این قرار داد را با شرایط بهتر به بازار کشور مقابل صادر نمایند.

    طبق گفته وزیر تجارت هند در حال حاضر مقامات دو کشور هند و کره جنوبی در حال مذاکره برای بهبود شرایط در نظر گرفته شده در قرارداد، از جمله کالاها، خدمات، شرایط سرمایه گذاری مشترک و قواعد مربوط به کالاهایی که تولید داخل هر کشور محسوب میشوند، هستند و قرار است ابعاد این توافق تجاری را بیش از پیش گسترش دهند.

    علاوه بر این فدراسیون سازمان های صادراتی کشور هند که نهادی خصوصی در زمینه تشکیلات فعال در حوزه تجارت این کشور است در این خصوص گفته است که کشور هند میتواند از تجارت با کشور کره جنوبی چه در زمینه صادرات محصولات تولید داخل و چه در زمینه سرمایه گذاری مشترک منافع قابل توجهی بدست آورد.

    طبق گفته این نهاد خصوصی در صورت تسهیل شرایط صادرات محصولات هندی این امکان وجود دارد که میزان سرمایه گذاری به منظور تولید بیشتر محصولات در داخل کشور هند فراهم گردد.

    در سال 2016 میلادی تجارت دوجانبه دو کشور هند و کره جنوبی بیش از 16.8 میلیارد دلار بوده که از این میزان 12.6 میلیارد دلار سهم واردات هند و 4.2 میلیارد دلار سهم صادرات این کشور به کره جنوبی بوده است.

    بر اساس قرارداد تجارت دوجانبه بین کشورهای هند و کره جنوبی تعرفه واردات بسیاری از کالاهای تولید داخل هر یک از طرفین به بازار کشور مقابل به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در برخی موارد به کلی حذف شده است و این قرارداد نقشی اساسی در افزایش تجارت دوجانبه هند و کره جنوبی در سال های اخیر داشته است.

    برچسب ها