عصر خودرو

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

یکی از ثمرات برجام ، افتتاح حساب در بانک های خارجی است

عصر بازار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: در روزهای آتی ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، با نرخ ۱۱ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

یکی از ثمرات برجام ، افتتاح حساب در بانک های خارجی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بانک توسعه صادرات ایران، "علی صالح آبادی" در نشست بررسی مشکلات و موانع صادراتی در حوزه مالی و بانکی در اتاق بازرگانی کرمانشاه، گفت: 800 میلیارد تومان در سال قبل از صندوق توسعه ملی سپرده ریالی جذب کردیم که نرخ تسهیلات یاد شده 16 درصد بود ولی امسال نرخ این تسهیلات به 11 درصد کاهش پیدا کرده است.

    وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با صندوق توسعه ملی تصریح کرد: مذاکراتی در جریان است که منابع دریافتی از صندوق را در قالب " سقف اعتباری " دریافت کنیم.

    صالح آبادی تصریح کرد: با صندوق توسعه ملی قرارداد عاملیت برای سرمایه گذاری و نوسازی در پروژه‌ها را داریم که در بخش ارزی می توانیم با نرخ سود شش درصد تا سقف 500 میلیون دلار به تامین مالی آنها بپردازیم.

    وی با اشاره به ابزارهای جدید تامین مالی اظهار داشت: ازطریق شرکت تامین سرمایه آرمان می توانیم برای شرکت ها در قالب انتشار و فروش اوراق بهادار، منابع آنها را تامین کنیم.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات یادآور شد: اگر صادرکنندگان بخواهند اوراق تامین مالی خود را در بورس عرضه کنند، بانک توسعه صادرات آمادگی پذیرش ضمانت اوراق بهادار را برای آنها خواهد داشت.

    صالح آبادی همچنین درباره مشتریان و صادرکنندگانی که با بانکهای خارجی کار می کنند، گفت: اگر بانک توسعه صادرات با بانکهای خارجی موردنظر مشتریان روابط کارگزاری داشته باشد، آمادگی داریم خط اعتباری دوساله به آنها اختصاص دهیم.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: نرخ سود تسهیلات از منابع بانک بین 16 تا 18 درصد است و سابقه مثبت مشتری تاثیر مطلوبی در وثایق خواهد داشت.

    به گفته صالح آبادی، بعد از برجام گشایش های بین المللی بیشتری برای بانک ایجاد شده است و در حال حاضر با بانک های خارجی روابط کارگزاری خوبی برقرار شده است.

    وی اضافه کرد: یکی از ثمرات برجام ، افتتاح حساب در بانک های خارجی است که موجبات کاهش هزینه‌های مشتریان را فراهم آورده است.

    صالح‌آبادی افزود: در حال حاضر 18 میلیون یورو از سوی بانک توسعه صادرات ایران به بانک البلاد عراق خط اعتباری داده‌شده که قابل‌استفاده برای متقاضیان است.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در سفر به استان کرمانشاه به همراه تنی چند از مدیران بانک، ضمن حضور در نشست اتاق بازرگانی، از شرکت هایی چون صنایع پتروشیمی، پلیمر کرمانشاه و روژین تاک بازدید کرد.

    برچسب ها