عصر خودرو

سبحانی مطرح کرد:

کشف قیمت تولیدات فولادی در بورس کالا رقم می خورد

عصر بازار- عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: قیمت گذاری تولیدات فولادی در بورس کالای ایران رقم می خورد و در عین حال برابر فرمول تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت های ورق فولادی تابعی از شمش فولاد خوزستان است.

کشف قیمت تولیدات فولادی در بورس کالا رقم می خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهرام سبحانی گفت: قیمت تولیدات فولادی براساس قواعد کسب و کار و فرمولی که توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت دیکته شده و مورد پذیرش معادن و فولاد سازان قرار دارد، شکل اجرایی به خود گرفته است.

    وی یادآور شد : سال گذشته قیمت هر کیلو گرم شمش فولاد خوزستان 10 تا 11 هزار ریال (یکهزار تا یکهزار و 100 تومان) مورد معامله قرار گرفت، اما در 31 تیرماه امسال هرکیلو گرم شمش فولاد خوزستان به رقم 16 هزار و 600 ریال رسید که این رقم رشد 60 درصدی قیمت را نشان می دهد.

    اخبار منتشر شده نشان می دهد قیمت هرکیلو گرم شمش فولاد خوزستان در دوم مرداد ماه جاری در دامنه قیمتی 16 هزار و 810 ریال تا 16 هزار و 930 ریال ( یکهزار و 681 تا یکهزار و 693 تومان) معامله شد.

    سبحانی اضافه کرد: ارزیابی قیمت ها پیام روشنی دارد و سنگ آهن به عنوان ماده اصلی فولاد سازی 60 درصد گران شده و به این ترتیب هزینه فولاد سازان برای تهیه خوراک بالا رفته است.

    وی افزود: فولاد سازان برای هرتن تولید خود نیاز به چهار کیلوگرم الکترود گرافیتی دارند و این ماده در سه ماهه ابتدایی امسال از هرتن 2 هزار دلار اکنون به 20 هزار دلار رسیده و در واقع رشد 10 برابری قیمت ثبت شده است .

    مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فروآلیاژهای مصرفی و دیگر اقلامی که در تولید فولاد نقش دارند کمترین رشد قیمت آنها 15 درصد است .

    وی خطاب به منتقدین افزایش نرخ فولاد اظهار داشت: لازم است بررسی کنیم که از پارسال تا کنون فولاد مبارکه چه میزان افزایش نرخ را ثبت کرده، هرکیلو گرم 18 هزار ریال به 20 هزار ریال ( یکهزار و 800 تومان به 2 هزار تومان) رسیده و به این ترتیب رشد 10 درصدی را می توان مشاهده کرد و این رقم با افزایش کل نرخ ها قابل مقایسه نیست.

    برچسب ها