عصر خودرو

امضای قرارداد و توسعه همکاری ایدرو با شرکت ترنس مش روسیه

عصر بازار- قرارداد همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با شرکت ترنس مش روسیه امضا شد.

امضای قرارداد و توسعه همکاری ایدرو با شرکت ترنس مش روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: ما امروز شاهد امضای یک قرارداد با شرکت هلدینگ ترنس مش روسیه هستیم که مقدمات آن در سفر آقای روحانی به روسیه فراهم شد.
    منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ترنس مش بزرگترین شرکت ساخت لکوموتیو روسیه است که 23 درصد از سهام آن متعلق به آلستوم است.
    وی افزود: در این قرارداد 80 درصد سهام مربوط به ترنس مش هلدینگ و 20 درصد از آن ایدرو است و حداکثر ساخت داخل و استفاده از توانمندی داخلی از بندهای اصلی این قرارداد است.
    معظمی گفت : منابع مالی توسط شرکت مشترک و از طرف روسیه تامین خواهد شد و طبق برنامه ششم توسعه و تاکید دولت ایران صنایع ریلی از صنایع اولویت دار اعلام شده است.
    معظمی افزود: سال گذشته شورای اقتصاد ساخت 2 هزار واگن را برای مترو تصویب کرد که هماهنگی این امور با ایدرو است ،و نیاز کشور بنابر اعلام وزارت کشور 8 تا 10 هزار واگن است.
    وی گفت: این واگن ها جدای از نیاز به واگن های شهری است.
    معظمی افزود: خرید یک کارخانه ساخت لکوموتیو در ایران توسط شرکت ترنس مش هلدینگ پیش بینی شده است و با سرمایه گذاری و خرید یکی از شرکتهای واگن ساز با ایدرو در این زمینه مشارکت می کند.
    وی گفت: بحث ایجاد کارخانه لکوموتیو در کشور نهایی شده است و این فرصتی برای کشور دوست ما روسیه برای سرمایه گذاری دراین بخش است و امیدوارم این قرارداد سرآغاز یک مشارکت همه جانبه برای دو کشور باشد.
    ارزش قراردادی که امروز امضا می شود 2.5 میلیارد یورو است که تمام این مبلغ توسط شرکت مشترک و از طرف روسیه تامین می شود.

    معرفی اجمالی شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه

    شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه بزرگترین در حوزه صنایع ریلی است که در سال 2002 تاسیس شده و شرکت آلستوم فرانسه یکی از سهامداران اصلی (33%) شرکت مذکور
    است.
    این شرکت در حوزه طراحی ، مهندسی ، ساخت و تولید ، فروش و خدمات پس از فروش تمام حوزه واگن سازی( Rolling stock) در 12 کشور دنیا فعالیت دارد.
    این شرکت حدود 17 شرکت تحت پوشش دارد که هر یک از این شرکت ها در حوزه های مرتبط با ساخت و تولید بخش های مختلف صنایع ریلی و تجهیزات مربوطه ( در حوزه بالادستی صنایع ریلی) آن فعالیت دارند و بیش از 56000 نیروی کار دارد.
    شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه علاوه بر آلستوم، با سایر شرکت های بزرگ صنایع ریلی دنیا مانند شرکت بمباردیه در سال 2007 در حوزه مرکز مهندسی ، با شرکت کنور (knorr) برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه سیستم های ترمز و با زیمنس در حوزه تجهیزات الکترونیکی سرمایه گذاری های مشترک یا همکاری نزدیکی داشته است.

    محصولات شرکت ترنس مش هولدینگ

    لوکوموتیو برقی، لوکوموتیو دیزلی، واگن های مسافری ، واگن های اتوبوسی، واگن های چندگانه الکترونیکی ، واگن های مترو، واگن های باری، واگن های برقی به روزآوری دانش فنی و تکنولوژی جزء استراتژی های اصلی این شرکت است به طوری که در سال 2016 حدود 3 میلیارد ریال در این خصوص سرمایه گذاری کرده است.

    همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باشرکت ترنس مش هولدینگ روسیه

    موضوع قرارداد شامل همکاری در حوزه طراحی ، تحقیق و توسعه ، اخذ مجوز مطابقت طرح نهایی با مقررات و استاندارها همولوگیتینگ)، ساخت، مونتاژ، تست، توزیع، تعمیرات و نگهداری، تولید، مهندسی، انتقال تکنولوژی و تامین انواع واگن های مختلف مترو و زیر مجموعه های مرتبط و قطعات، ارائه خدمات آموزش، فروش و خدمات پس از فروش، صادرات وهمچنین حداکثر داخلی سازی( طبق برنامه های ابلاغی)در ایران توسط مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه است.
    مدل همکاری هم شامل تاسیس یک شرکت مشترک( JV) با سهم سرمایه گذاری 80 درصدی طرف خارجی ( شرکت ترنس مش) و 20 درصد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواهد بود که پس از تشکیل شرکت با فاینانس 2 میلیارد یورو، مدل و برنامه کسب و کار همکاری تهیه خواهد شد.
    سپس با خرید شرکت واگن پارس ( که نحوه همکاری با تولید کننده داخلی متناسب با پروژه ها و شرایط کاری تعریف شده است) اقدام به تولید و تامین محصولات مورد نیاز کشور در حوزه های تعیین شده صنایع ریلی خواهد شد که به مرور زمان متناسب با پروژه های آتی
    ، سرمایه گذاری دو طرف افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها