عصر خودرو

مدیرعامل سمات ؛

انتشار صکوک در بازار سرمایه از مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان گذشت

عصر بازار- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت : با انتشار ۴۳۵ میلیارد تومان اوراق اجاره، مبلغ کل اوراق صکوک منتشر شده در بازار سرمایه از مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان گذشت.

انتشار صکوک در بازار سرمایه از مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمد رضا محسنی افزود: از ابتدای امسال، شرکت سایپا 350 میلیارد تومان و شرکت بازرگانی سایپا یدک 85 میلیارد تومان اوراق اجاره در بازار منتشر کرده اند تا رقم کل انتشار صکوک در بازار سرمایه به بیش از 12 هزار میلیارد تومان برسد.

    وی با بیان اینکه شرکت حمل و نقل ریلی در آینده ای نزدیک مبلغ 76 میلیارد تومان صکوک استصناع در بازار سرمایه منتشر خواهد کرد، گفت : این شرکت برای خرید 300 دستگاه واگن باری این اوراق را منتشر خواهد کرد.

    محسنی مدت زمان عمر اوراق استصناع شرکت حمل و نقل ریلی را 4 سال و سود سالانه  آن را بالغ بر 16 درصد اعلام کرد که هر سه ماه یک بار به سرمایه گذاران پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل سمات با بیان اینکه یکی از ماموریت های ویژه بازار سرمایه تسریع تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی است، افزود: در این زمینه کارگروه ویژه ای برای رفع موانع انتشار صکوک تشکیل شده است به طوری که انتشار این اوراق در سال 95 با رشدی 14 برابری به رقم 83 هزار و 662 میلیارد ریال رسید.

    وی به تغییرات در مدیریت شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اشاره و اظهار امیدواری کرد تا روند انتشار صکوک در این بازار همچنان افزایش یابد.

    شرکت های سیمان شرق، جوپار، رایتل، ماهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک مسکن، لوتوس پارسیان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی، سایپا و بناگستر کرانه، سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علوم در سال 95 انواع صکوک را در بازار سرمایه منتشر کردند.

    برچسب ها