عصر خودرو

برای ۴ ماه نخست امسال؛

آمار واگذاری های دولت منتشر شد

۳۳۷ بنگاه در فهرست واگذاری های امسال

عصر بازار- در چهار ماه ابتدایی امسال ۸۲۶ میلیارد ریال سهم دولتی از طریق مزایده واگذار شده است.

آمار واگذاری های دولت منتشر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، نگاهی به وضعیت واگذاری های امسال نشان می‌دهد در چهارماه گذشته 826 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق مزایده به فروش رسیده که از این میان 800 میلیارد ریال به صورت بلوکی و 26 میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است.
    افزون بر این، از این میزان واگذاری، 823 میلیارد ریال مربوط به شرکت های گروه یک ماده دو قانون اصل 44 و 3 میلیارد ریال مربوط به شرکت های گروه دو ماده 2 این قانون بوده است.
    بر اساس این گزارش، به‌ استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی دولت مکلف است تا 100 درصد سهام شرکت های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند.
    همچنین در تبصره‌های ماده 3 فصل 2 این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه 2» آمده که دولت مجاز است به‌منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه 2 ماده 2، همچنان 20 درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه 2 را در اختیار داشته باشد و مکلف است 80 درصد باقی‌مانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند.
    بر اساس فهرست منتشر شده بنگاه های دولتی قابل واگذاری، قرار است در سالجاری 337 بنگاه واگذار شود که از این میان تعداد 230 بنگاه در گروه یک و 107 بنگاه در گروه 2 قرار دارند.
    همچنین طبق قانون سال 93 آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت های دولتی تعیین شده بود که این مهلت در سال های 94، 95 و 96 تمدید شده است.

    برچسب ها