عصر خودرو

موسوی لارگانی:

مشکل صنعت نساجی فقدان تجهیزات مدرن است

عصر بازار- رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی کشور، گفت: بیش از ۵۰ درصد مشکلات صنعت نساجی ناشی از فرسودگی تجهیزات و به‌روز نبودن آن است.

مشکل صنعت نساجی فقدان تجهیزات مدرن است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی در خصوص افزایش شش برابری واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت نساجی، اظهار داشت:صنعت نساجی در ایران دارای قدمت چند هزار ساله است و در دنیا حرف برای گفتن داشت، ولی متاسفانه واردات بی‌رویه منسوجات و فرسوده شدن تجهیزات عاملی برا عقب ماندن ایران در این صنعت شد.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه یکی از صنایعی که می‌تواند اشتغال فروان تولید کند صنعت نساجی است، گفت: نوسازی ماشین‌آلات صنعت نساجی کشور می‌تواند در رونق اقتصادی، تولید و اشتغال آن نقش موثری دارد.

    وی با اشاره به اینکه دولت باید از این صنعت اشتغال‌زا حمایت ویژه‌ای داشته باشد، اضافه کرد:مسائل بروکراسی اداری در مسیر این صنعت باید برداشته و عوارض‌های که از صنعت نساجی گرفته می‌شود کاسته شود و در مسیر رشد آن هزینه کنیم.

    موسوی لارگانی با بیان اینکه پنبه تولید داخل توان پاسخگویی به نیاز صنعت نساجی کشور را ندارد، تصریح کرد: برای واردات پنبه تعرفه بسیار بالای قرار داده شده که پیشنهاد من این است که خود دولت پنبه مورد نیاز کارخانه‌جات صنعت نساجی را تامین کند و در این صورت هر تعرفه‌ای که قرار دهد اشکالی ندارد.

    برچسب ها