عصر خودرو

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا:

قیمت برخی خودروهای گروه سایپا افزایش خواهد داشت

عصر بازار- معاون بازاریابی و فروش سایپا از افزایش قیمت برخی خودروهای این گروه از هفته آینده خبر داد و گفت: این افزایش ها شامل مشتریانی نمی شود که تا پیش از تاریخ مورد نظر نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.

قیمت برخی خودروهای گروه سایپا افزایش خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، «رضا تقی زاده» امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: همه ساله در پایان سال یا آغاز سال جدید بانک مرکزی نسبت به اعلام نرخ تورم اقدام می کند و این نرخ ها بدون اینکه رتبه یا درجه کارشناسی افراد ارتقا یافته باشد بلافاصله روی حقوق، دستمزدها و ... آنان اعمال می شود.

    وی بیان داشت: اما فرمول و رابطه افزایش قیمت خودرو 2 عامل کاهنده دارد که یکی نرخ بهره وری و دیگری زمان اجرای افزایش قیمت هاست.

    به گفته این مسئول، خودروسازان به اعمال درصدی کاهش قیمت به عنوان نرخ بهره وری در سال موظفند و برای امسال این نرخ 2.5 درصد در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: زمان اجرای افزایش قیمت خودروها نیز برخلاف سایر بخش های اقتصادی که به طور معمول ابتدای هر سال است، حدود میانه سال اجرایی می شود اما امسال در حالی که نزدیک به پنج ماه از سال گذشته است اجازه افزایش قیمت یافته ایم.

    تقی زاده اظهار داشت: امسال در حالی که نرخ تورم بخش صنعت حدود 5.9 درصد و نرخ بهره وری 2.5 درصد (کاهنده) اعلام شده است، در مجموع افزایش قیمت خودروها 3.4 درصد خواهد بود که البته باید عامل متاثر از بهبود کیفی خودروها را در مقایسه با پارسال به این نرخ افزود.

    وی با بیان اینکه این فرمول را شورای رقابت به خودروسازان اعلام کرده، تصریح کرد: به این ترتیب با لحاظ همه نرخ های پیشگفته، نرخ افزایش قیمت «سایپا 131» 1.9 درصد، «سایپا 132 » 2 دهم درصد، «سایپا 111» 53 صدم درصد، «تیبا اس. ایکس» 1.92 درصد، «تیبا 2» 2.78 درصد، «رنو ساندرو» 3.51 درصد و برای گروه محصولات «ال 90» حدود 3.5 درصد برای «پارس تندر» خواهد بود.

    معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: این گروه خودروسازی در نحوه اعلام افزایش قیمت ها مطابق ابلاغیه شورای رقابت هنوز ابهام هایی دارد، زیرا هم متوسط قیمت برای هر گروه خودرویی و هم متوسط قیمت برای هر خودرو اعلام شده است و باید در این زمینه با برگزاری جلسه توجیهی رفع ابهام شود.

    وی تاکید کرد: این افزایش قیمت ها به قیمت پایه خودروها اعمال می شود که به طور طبیعی شاهد افزایش ارزش افزوده، افزایش ارقام مالیات ها، افزایش عوارض گمرکی و ... خواهیم بود و بر این اساس، افزایش های اعلام شده در عمل بیش از آنچه به نظر می رسد خواهد بود.

    این مسئول اضافه کرد: این افزایش قیمت ها از زمان اعلام قیمت های جدید اعمال خواهد شد.

    معاون بازاریابی و فروش سایپا درباره برنامه های گروه سایپا برای کیفی سازی خودروها، افزود: 2 خودرو «ساینا اتوماتیک» و «کوئیک» که از مهرماه آینده وارد بازار می شوند، مسائل کیفی شان به شدت در حال کنترل است و ضوابط سختگیرانه ای بر آنها اعمال می شود.

    برچسب ها