عصر خودرو

معاون بورس تهران عنوان کرد:

درخواست ۶ ناشر برای انتشار اوراق مشارکت ارزی

در بورس‌های دنیا منتظر شفاف سازی نمی‌مانند

عصر بازار- معاون بورس تهران گفت:در همه بورس هایی که ما بررسی کردیم یک راه حل مشابه وجود دارد و آن اینکه آنها منتظر نمی مانند همه اطلاعات منتشر شود .شرکت کاملا یک فضای شفاف را تجربه می کنند که سهم آن قابلیت داد وستد داشته باشد در همین شرایط هم در بازارهای خاص این امکان برای سرمایه گذاران فراهم می شود.

درخواست ۶ ناشر برای انتشار اوراق مشارکت ارزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، روح الله حسینی مقدم پیرامون زمان اجرایی شدن  کاهش کارمزد معاملات سهام گفت :با توجه به اینکه  درصدی از معاملات سهام تحت عنوان کارمزد به سازمان  بورس واوراق بهادار و سایرارکان بورس تعلق می گرفت  ازاین رو سازمان در بدو امر با کاهش 25درصدی کارمزد معاملات  خود برای  پایین آوردن موثر کامزدها پیش قدم شد که البته باید مالیات معاملات نیز کاهش یاید.

    وی افزود: در هر حال بازار سرمایه در مسیری است که باید این اتفاق رخ دهد و هزینه معاملات برای سرمایه‌گذاران مثل سایر کشورها کاهش یاید.

    معاون بورس تهران در خصوص راهکار حل توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی نیز اظهارداشت: وقتی نمادی توقف طولانی دارد، کشف قیمت به درستی صورت نمی‌گیرد و عدم شفافیت  ایجاد خواهد شد از این رو سازمان بورس  در تلاش است تا نمادها طولانی مدت متوقف نباشند

    حسینی این را هم یادآور شد، وقتی قیمت درستی کشف شود و سرمایه‌گذاران با استراتژی‌های مختلف معامله انجام دهند، شاهد  شفافیت بیشتر ی خواهیم بود .

    معاون بورس تهران با بیان اینکه  با ایجاد بازار تحت نظارت  امیدواریم مشکلات کمتر شود، تصریح کرد: در برنامه پیش رو به دنبال کاهش توقف نمادها به کمتر از 10روز هستیم این امر موجب می شود که سرمایه گذاران بدانند در تاریخی سهام شرکت در بازار تحت نظارت معامله می‌شود و ممکن است در این فضا محدودیت‌هایی لازم باشد، ولی اجازه معامله به همه سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که سازمان سازمان بعد از نظرخواهی در این مورد، تصمیمات لازم را اجرایی کند.

    حسینی اظهارداشت: در همه بورس هایی که ما بررسی کردیم یک راه حل مشابه وجود دارد و آن اینکه آنها منتظر نمی مانند همه اطلاعات منتشر شود .شرکت کاملا یک  فضای شفاف را تجربه می کنند که سهم آن قابلیت داد وستد داشته باشد در همین شرایط هم در بازارهای خاص این امکان برای سرمایه گذاران فراهم می شود.

    تعیین تکلیف اوراق بدهی ارزی سوال دیگری بود که حسینی در پاسخ به آن گفت: درخواست 6 شرکت بررسی آرائه شده و  موضوع از طریق شرکت های تامین سرمایه درحال پیگیری است،  انتظار ما این است سال جاری برای یکی دوتا از این شرکت ها امکان انتشار اوراق مشارکت ارزی فراهم شود.

    برچسب ها