عصر خودرو

پیشنهادات ۴ گانه اتاق تعاون ایران به روس‌ها

عصر بازار- رییس اتاق تعاون ایران در دیدار با سفیر روسیه با تکیه بر گسترش همکاری‌های تجاری، در ۴ محور پیشنهاداتی را مطرح کرد.

پیشنهادات ۴ گانه اتاق تعاون ایران به روس‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، لوان جاگاریان سفیر روسیه و هیات همراه به منظور گسترش و توسعه ارتباطات تجاری دو کشور ایران و روسیه با بهمن عبداللهی؛ رییس اتاق تعاون ایران دیدار و گفتگو کرد. بهمن عبداللهی؛ رییس اتاق تعاون ایران در این دیدار ضمن بیان توانمندی های بخش تعاون و لزوم گسترش روابط تجاری بخش تعاون با سازمان مشابه در روسیه، پیشنهادات 4 گانه ای را مطرح کرد.

    سفیر روسیه در ایران با ابراز خرسندی از حضور در اتاق تعاون ایران و آشنایی با توانمندی های این بخش، خاطر نشان کرد: پیامی را مبنی بر پیشنهاد ارتباط مستقیم بخش تعاون ایران با سازمان مشابه در روسیه را مخابره خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه ایران در سال آینده میزبان  ICA  هست، اظهارداشت: این انجمن می توانند شریک خوبی برای بخش تعاون باشد. رییس اتاق تعاون ایران با استقبال از این پیشنهاد، اذعان داشت: هدف از برگزاری این دیدار نیز آشنایی با سازمان های مشابه در روسیه و گسترش روابط تجاری در این بخش بوده است.

    سفیر روسیه در ایران ادامه داد: تعاونی ها در ایران در بخش های مختلفی فعال هستند و بخش کشاورزی سهم 35 درصدی از حضور بخش تعاون را به خود اختصاص داده است.

    عبداللهی ادامه داد: من اطلاع دارم که فعالیت تعاونی های مصرف روسیه بسیار گسترده بوده و ما می توانیم بخشی از نیازهای آنها را در زمینه تامین کالا به عهده بگیریم؛ همچنین به صورت متقابل نیز این مهم می تواند صورت گیرد.

    وان جاگاریان در بخشی از این دیدار به ممنوعیت صادرات میوه و سبزیجات که روسیه برای کشور ترکیه در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: این مهم فرصت مناسبی برای ایران در جهت افزایش صادرات محصولاتی نظیر آن به کشور روسیه فراهم می کند و باید در نظر داشت که حضور در بازار صادراتی شرایط ویژه ای دارد که بسته بندی مناسب یکی از آنهاست.

    رییس اتاق تعاون ایران نیز در این نشست 4 پیشنهاد را محور گفتگو قرار داد و برگزاری نمایشگاه های اختصاصی توسط تعاونگران در هر دو کشور همچنین حمایت و مساعدت سفیر برای اجرایی شدن این مهم را خواستار شد. همچنین تسهیل در رفت و آمد بازرگانان به روسیه، اعزام و پذیرش هیات های تجاری به منظور شناخت توانمندی های بخش تعاون و گسترش روابط تجاری همچنین روابط بانکی دو کشور و اقداماتی برای تسهیل انتقال پول در روابط تجاری در دیگر پیشنهادات مطرح شده بود.

    در این خصوص سفیر روسیه، از لغو روادید گردشگری در آینده نزدیک خبر داد و از پیشنهادات رییس اتاق تعاون ایران استقبال کرد. همچنین علیرضا بنایی فر؛ مدیر امور بین الملل اتاق تعاون به نمایندگی از اتاق تعاون ایران و نماینده بازرگانی سفارت به نمایندگی از روسیه برای برگزاری دیدارهایی مبنی بر اجرایی تر کردن و پیگیری پیشنهادات معرفی شدند.

    برچسب ها