عصر خودرو

ضررهای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

عصر بازار- بر‌اساس یافته‌های «اداره آمار ملی» انگلستان، مهاجران اتحادیه اروپا بخش قابل توجهی از نیروی کار صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

ضررهای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از آنا ، طبق یافته‌های «اداره آمار ملی» انگلستان که گزارش‌های خود را به طور مستقیم به پارلمان این کشور ارائه می‌دهد، مهاجرانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این کشور می‌آیند، بیش از 20 درصد از نیروی کار 18 نوع از صنایع بزرگ این کشور را تامین می‌کنند.

    بر پایه یافته‌های این اداره، در صورت کاهش شدید شمار مهاجرانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انگلستان آمده‌اند، بخش اقتصاد انگلستان به شدت دچار ضرر خواهد شد. دولت انگلستان تاکید دارد مهاجران اتحادیه اروپا می‌توانند حتی پس از برگزیت، در انگلستان باقی بمانند اما این نگرانی وجود دارد که پس از کامل شدن فرایند خروج انگلستان از اتحادیه، کارگران اروپایی این کشور را ترک کنند.

    همچنین یافته‌های این اداره نشان می‌دهد، تقریبا نیمی از - دقیقا 6/47 درصد از - شاغلان بخش میوه و سبزیجات، کارگرانی هستند که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انگلستان آمده‌اند. حدود 4/44 درصد از آنها هم در بخش تولید گوشت فعال‌اند. کارگران اروپایی حدود 35 از نیروی کار بخش کشاورزی را هم تشکیل می‌دهند.

    در دیگر بخش‌ها هم شمار کارگران اروپایی قابل توجه است. بیش از یک­سوم از - دقیقا 6/37 درصد از - کسانی که در بخش‌های پرورش ماهی و سخت پوستان فعال‌اند، کارگرانی از اتحادیه اروپا هستند. این کارگران بیش از یک­چهارم نیروی کار شاغل در بخش خوراک دام را هم تشکیل می‌دهند. با اینکه تنها اندکی بیش از 1000 نفر کارگر اروپایی در صنایع سنگ انگلستان شاغل‌اند اما همین عده حدود 22 درصد نیروی کار این بخش را تامین می‌کنند.

    گذشته از تولید، همه صنایع و ساختارهای انگلستان به نیروی کار کارگران اتحادیه اروپا، وابسته هستند. تقریبا 230 هزار نفر از 7/1 میلیون نفر نیروی کار شاغل در بخش‌های هتلداری و صنایع غذایی، کارگرانی از اتحادیه اروپا هستند. این عده، حدود 5/13 درصد از نیروی کار این قسمت ها را به خود اختصاص داده‌اند. از 24 هزار نفری که در بخش خدمات ترجمه انگلستان فعالیت می‌کنند، حدود 32 درصد، شهروندان اتحادیه اروپا هستند.

    آمبر رود وزیر کشور انگلستان با توجه به نگرانی‌های گسترده کسب و کارهای مختلف در مورد تاثیرات برگزیت بر بازار کار، اعلام کرد، دولت انگلستان به دنبال ترتیباتی انتقالی است که ادامه حرکت آزاد نیروی کار اتحادیه اروپا را تسهیل کند. از این‌رو، با توجه به یافته‌های اداره آمار ملی انگلستان به نظر می‌رسد، ضررهای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بیش از آن چیزی خواهد بود که در ابتدا مقام‌های انگلیسی تصور می‌کردند.

    برچسب ها