عصر خودرو

زنان اقتصادی و پرقدرت دنیا

عصر بازار- این طور تصور می شود که سرمایه گذاری حرفه ای مردانه باشد و انتظار می رود موقعیت های برجسته دنیای اقتصاد بیشتر در دست مردان باشد.

زنان اقتصادی و پرقدرت دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، اغلب این طور گفته می شود که زنان سرمایه داران خوب اما تاجران ضعیفی هستند، دلیلش هم ساده است؛ چون تجارت امری است که نیاز به ریسک بالایی دارد، همان چیزی که مردان به دنبالش هستند.

    به هر روی، اما تحقیقات نشان داده که حضور زنان باعث رونق بیشتر بازار می شود. اینجا به معرفی 8 زن برجسته در دنیای سرمایه می پردازیم که به نوبه خود چرخ اقتصاد کشورشان را به حرکت درآوردند.

    جانت یلن

    او که به عنوان رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا استخدام شده بی شک مهم ترین زن در دنیای اقتصاد به شمار می رود. این اقتصاددان اهل برکلین، نخستین زنی است که تا به حال مدیریت یکی از مهم ترین بانک های مرکزی دنیا را بر عهده دارد. بعد از آغاز کار یلن، همه چشم ها به دنبال این بود که افزایش نرخ بهره بعد از 6 سال در آمریکا توسط وی چه نتیجه ای به بار می آورد.

     

    کریستین لاگارد

    او مدیریت صندوق بین المللی پول (IMF) را بر عهده دارد و یکی از تاثیرگذارترین رقبای جانت یلن محسوب می شود. لاگارد که پیش تر وزیر دارایی فرانسه و نخستین مدیر زن شرکت حقوقی McK-& Baker enzie بود، در اوج آشفتگی های اقتصادی جهان، مدیریت یکی از مهم ترین سازمان های مالی را از آن خود کرد. وب سایت تلگراف در گزارش خود این گونه می نویسد که فوربز لاگارد را به این دلیل سرشناس معرفی می کند که اگر شرکت سرمایه گذاری برادران لمن دست «خواهران» لمن بود دیگر در سال 2008 با ورشکستگی روبرو نمی شد و بحران جهانی اقتصاد هم رخ نمی داد. این زن 60 ساله اکنون در حال مدیریت اقتصاد جهان در شرایط نابسامان است.

    ژیل مارکوس

    او نخستین زنی بود که مدیریت بانک مرکزی آفریقای جنوبی را از سال 2009 تا 2014 به عهده گرفت و پس از بازنشستگی اش تعداد مدیران زن بانک های مرکزی در نشست جی 20 به دو نفر کاهش پیدا کرد. مارکوس نیز در شرایط اقتصادی آشفته در آفریقای جنوبی در حالی که قیمت کالاها در کشورش به شدت افزایش یافته و تورم به حد قابل توجهی رسیده بود به این پست گماشته شد.

     

    الویرا نابیولینا

    او تنها مدیر زن بانک مرکزی در اروپا است. نابیولینا که قبلا وزیر تجارت دولت پوتین بود، سمت مدیریت بانک روسیه (Russia of Bank) را در سال 2013 به عهده گرفت. این اقتصاددان 53 ساله روسی سعی کرد که ارزش روبل را بالا ببرد و نرخ تورم را که در بالاترین سطح خود در طول سه سال بود، کنترل کند.

    آبیجیل جانسون

    او مدیر اجرایی دو شرکت سرمایه گذاری Investments Fidelty و Internaiolnal Fidely است که از سوی پدربزرگش، ادوارد س. جانسون دوم تاسیس شده بود. این در حالی است که جانسون در لیست فوربز سی و چهارمین زن قدرتمند جهان لقب گرفته است. آبیجیل جانسون اکنون ریاست دومین شرکت سرمایه گذاری متقابل آمریکا را با پشتوانه مالی بیش از 2 تریلیون دلار به عهده دارد.

    آنیکا فالکنگرن

    او قدرتمندترین زن در بانکداری کشورهای نوردیک است که مدیریت (Banken Enskilda Skandinaviskas Sweden) سوئد را به عهده دارد. فالکنگرن در سال 2005 برجسته ترین زن امور مالی سوئد شناخته شد؛ این در حالی است که SEB سرمایه ای بالغ بر 325 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده و 55 میلیون مشتری در 20 کشور دنیا را دارد.

     

    جیل کلی
    او مدیر اجرایی یکی از چهار بانک بزرگ استرالیایی  Westpac است که در گزارش فوربز قدرتمندترین زن کشورش معرفی شده است. کلی که اصالتا اهل آفریقای جنوبی است، تلاش کرده زنان تا سال 2017، یعنی 200 امین سالگرد تاسیس این بانک، نیمی از مدیران بالا رتبه این بانک را تشکیل دهند.
    هو چینگ
    او 14 سال است که مدیر سرمایه گذاری شرکت دولتی Holdings Temasek است. چینگ، همسر نخست وزیر سنگاپور قدرتمندترین مادر کشورش نیز لقب گرفته است. وی همچنین از قدرت خود برای پشتیبانی سازمان های خیریه استفاده می کند و علاقه خاصی به زمینه های آموزشی، بهداشتی و رفاهی کشورش دارد.

    برچسب ها