عصر خودرو

رئیس خانه معدن ایران را تشریح کرد:

هدف خارجی‌ها از حضور در نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران

عصر بازار: رئیس خانه معدن ایران به تشریح دستاوردهای نمایشگاه‌ بین‌المللی معدن پرداخت و گفت: نمایشگاه‌های متفرقه حوزه معدن باید به صورت تجمیعی برگزار شود.

هدف خارجی‌ها از حضور در نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا بهرامن با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی معدن بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری جذب کرد، گفت: در طول برگزاری نمایشگاه معدن روزانه سه بار کلاس‌های آموزشی مختلف در کمیته‌های بانوان و دانشجویان با حضور نسل جوان دایر شد.

    او افزود: در حوزه اکتشافات معدنی با حضور اساتید برجسته کلاس‌‌هایی برگزار شد. در زمینه اکتشافات افغان‌ها و قزاق‌ها حضور چشمگیری داشتند و در مبانی حفاری‌های معدنی کلاس‌های جداگانه برگزار شد. هدف اصلی این کلاس‌ها بیان دغدغه‌ها و مبانی مهم این حوزه بود.

    رئیس خانه معدن با بیان اینکه در این نمایشگاه به راهکارهای سرمایه‌گذاری و استانداردسازی در حوزه معدن پرداخته شد، گفت: برای جذب سرمایه‌خارجی بخش معدن ایران نیازمند این است که فاکتورهای موثر شناسایی شوند در حالی که الان سرمایه‌گذاری‌های معدنی تابع استاندارد مشخصی نیست. در این نمایشگاه سعی شد مسائل را به درستی مطرح کنیم.

    او با بیان اینکه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی هم برای رفع موانع مالی کلاس‌هایی برگزار کرد و حضور داشت، گفت: حضور چشمگیر اروپایی‌ها نشان از آن دارد که بازار تازه و تشنه‌ای برای حضور خود در ایران پیدا کرده‌اند و به همین دلیل امکانات و تجهیزات خود را به نمایشگاه آورده بودند.

    بهرامن با اشاره به متخصصان و شرکت‌های فعال در حوزه معادن فلزی و سنگ‌های تزئینی که در این نمایشگاه حضور داشتند، گفت: توانستیم توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش بگذاریم. حتی سال گذشته که آلمانی‌ها به ایران آمدند و متوجه پتانسیل خاک‌های صنعتی ما شدند، پیشنهاد دادند که در نمایشگاه مونیخ آلمان یک روز به خاک‌های صنعتی ایران و خانه معدن اختصاص داده شود که این نمایشگاه دو روز پیش در آن کشور برگزار شد و با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

    افتتاح معدن طلای ساری‌گونی در آبان‌ماه
    او افزود: هدف از حضور هیات‌هایی از لهستانی بود و قزاقستان در نمایشگاه این بود که آنها به دنبال جذب سرمایه‌گذار از ایران هستند و قصد دارند پتانسیل‌های معدنی خود را به ما معرفی کنند. تا جایی که سه روز کامل تیم‌ قزاقی در ایران حضور داشت و مذاکرات گسترده‌ای با دیگر فعالان معدنی انجام داد. آنها در مذاکرات خود اعلام کرده‌اند که آبان‌ماه معدن طلای ساریگونی کردستان را افتتاح
    خواهند کرد.

    بهرامن با اشاره به بازدید وزیر معادن افغانستان از نمایشگاه بین‌المللی معدن بیان کرد: شاه صبا پیشنهاد سرمایه‌گذاری در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران را مطرح کرد و نسبت به انتقال امکانات و تجارب مرکز و تعریف زمینه‌های موجود در همکاری‌های مشترک آتی ابراز تمایل کرد.

    او افزود: اگر نمایشگاه‌های متفرقه حوزه معدن به صورت تجمیعی برگزار شود و مهارت‌های تخصصی این حوزه به صورت یکپارچه ارائه شود، بهتر است.زیرا برگزاری این نمایشگاه به ما نشان داد بیشتر بازدیدکنندگان از شرکت در این نماشگاه رضایتمند هستند. چرا که توانستیم کنار مسائل اقتصادی حوزه معدن توانمندی‌های موجودمان هم در نمایشگاه عرضه کنیم. مساله‌ای برای اروپایی‌ها غیرقابل باور بود.

    رئیس خانه معدن با اشاره به نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق تهران با سفیران 9 کشور اروپایی، گفت: راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه معدن این روزها بسیار حائز اهمیت است زیرا در شرایطی به سر می‌بریم که قانون اجازه داده سرمایه‌گذاران خارجی به صورت صد در صد در این بخش سهم داشته باشند و سرمایه خود را اختصاص به فعالیت‌های اکتشافی، استخراجی و فرآوری بدهند.

    او با اشاره به بسته رکود از خروج دولت افزود: با تزریق بودجه عمرانی بسیاری از پروژه‌های فولادی ایران رونق می‌گیرند زیرا ایران بازار بسیار مطلوبی برای هر سرمایه‌گذار محسوب می شود و تحریک تقاضا در بازار صنایع معدنی را به درآمدزایی می‌رساند و بازارهای صادراتی را تقویت خواهد کرد.

    بهرامن با بیان اینکه شفاف‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در بخش معدن اهمیت بالایی دارد، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان کانون فعالان بخش خصوصی کشور نشست بسیار مطلوبی با هیات‌های تجاری برگزار کرد که در آن به تمام جوانب سرمایه‌گذاری خارجی‌ها پرداخته شد و امیدواریم موانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی هر چه زودتر برداشته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها