عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

خودکفایی ایران در تولید شکر در چهار سال آینده

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی از خودکفایی ایران در تولید شکر در چهار سال آینده خبر داد.

خودکفایی ایران در تولید شکر در چهار سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، محمود حجتی در مراسم جشن ملی شکر که با حضور محمدنهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این کاری که در ارتباط با صنعت قند و شکر از 120 سال پیش شروع شده و امروز به اینجا رسیده را نباید نیمه کاره بگذاریم و باید آن را مدون کرده ریشه یابی و آسیب شناسی کنیم.

    وی افزود: تولید شکر در چهار سال فعالیت دولت یازدهم با تعامل دولت، بخش خصوصی و زحمات کشاورزان و همچنین  تعاملات جهانی حدود 50 درصد افزایش یافت و از یک میلیون و 100 هزار تن به بیش از یک میلیون و 600 هزار تن رسید.

    حجتی ادامه داد: نیاز مصرفی کشور حدود دو میلیون تا دو میلیون و 200 هزار تن است که به راحتی در دوره چهار ساله آینده میتوانیم در تولید شکر خودکفا شویم.

    وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در واردات کالاهای اساسی اغلب اوقات بازار را رایگان در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهیم و در مقابل آن چیزی به دست نمی آوریم، حتی بعضی مواقع با مشکلات فراوان مانند تامین ارز برای خرید کالاهای اساسی مواجه بوده ایم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 170 هزار هکتار سطح زیر کشت چغندر را به 112 هزار هکتار رساندیم با این وجود توانستیم به رکورد تولید دستیابیم.

    این عضو کابینه دولت یازدهم  با تاکید بر اینکه نیاز جدی به کشت پاییزه داریم که تبخیر آب را به حداقل می‌رساند و بخش عمده ای از آب توسط آب سبز فراهم می‌ کند،  ادامه داد: استحصال پاییزه چغندر سال گذشته از 700 هزار تن گذشت و تنها مشکل و عامل کند کننده در این زمینه کارخانجات قند در مناطق گرم بود که باید این کارخانه ها را فعال تر کنیم.

    برچسب ها