عصر خودرو

قیمت نفت سنگین ایران به ۴۶ دلار و ۵۶ سنت افزایش یافت

عصر بازار- بهای نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) با یک دلار و ۵۶ سنت افزایش قیمت، به بشکه ای ۴۶ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت نفت سنگین ایران به ۴۶ دلار و ۵۶ سنت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در هفته منتهی به 21 ژوئیه عواملی مانند ادامه افزایش سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا و بالا رفتن تقاضای جهانی نفت، باعث رشد قیمت این محصول شد.
    سطح ذخیره سازی تجاری نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 14 ژوئیه (23 تیر) برای دومین هفته متوالی با کاهش روبرو شد. در این میان، تقاضا برای نفت خام های دریای شمال از سوی معامله گران فعال در آسیا افزایش یافته است.
    تقاضا برای نفت خام های ترش خلیج فارس نیز از سوی شرکت های بزرگ نفتی مانند شل برای تحویل در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) با افزایش چشمگیری روبرو شده است.
    احتمال دیدار نمایندگان اوپک و غیر اوپک برای بررسی طرح کاهش و تثبیت تولید نفت نیز عامل دیگری است که سبب رشد قیمت نفت خام شده است.
    به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، نرخ نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 21 ژوئیه (30 تیر) با یک دلار و 12 سنت افزایش قیمت، به بشکه ای 46 دلار و 90 سنت رسید.
    میانگین قیمت نفت سبک ایران از آغاز سال 2017 میلادی (دوازدهم دی ماه گذشته) تاکنون 48 دلار و 77 سنت بوده است.
    نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی نیز با یک دلار و 56 سنت افزایش، بشکه ای 46 دلار و 12 سنت خرید و فروش شد.
    در هفته مورد بررسی قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با یک دلار و 38 سنت رشد، بشکه ای 46 دلار و 91 سنت بود.
    نفت خام دبلیو.تی.آی (WTI) آمریکا نیز در هفته منتهی به 30 تیر با یک 88 سنت افزایش، 46 دلار و 39 سنت برای هر بشکه داد وستد شد.
    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با 96 سنت رشد، 48 دلار و 13 سنت برای هر بشکه مبادله شد.
    همچنین هر بشکه نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و 60 سنت و یک دلار و 68 سنت افزایش به ترتیب به قیمت 47 دلار و 75 سنت و 47 دلار و 81 سنت داد و ستد شد.

    برچسب ها