عصر خودرو

مدیر اجرایی پروژه خبر داد

سرمایه‌گذاری آرژانتینی‌ها در صنعت نیروگاه‌سازی ایران

عصر بازار- مدیر اجرایی یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک گفت: با حضور شرکتی آرژانتینی پروژه‌ای ملی در حوزه نیروگاهی در خوزستان اجرایی می‌شود.

سرمایه‌گذاری آرژانتینی‌ها در صنعت نیروگاه‌سازی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مدیر طرف ایرانی کنسرسیوم ای مارتک اظهار داشت: در آذرماه گذشته بود که نمایندگان شرکت «ایمپسا آرژانتین» را به کشور دعوت کردیم تا برای سرمایه‌گذاری پروژه‌های نیروگاهی و برقی کشور اقدام کند.
    وی افزود: بعد از آنکه وزارت نیرو شرکت یادشده را تایید کرد از طریق مدیریت سرمایه‌گذاری به سازمان آب و برق خوزستان معرفی شدیم.
    این فعال حوزه سرمایه‌گذاری افزود: بازدید میدانی از سد دز را انجام دادیم و پیشنهاد کار در سد دز و 2 پروژه دیگر به ما داده شد و بعد از این بازدیدها، نیروگاه 540 مگاواتی برای سرمایه‌گذاری بررسی شد.
    عرب اضافه کرد: برآورد مطالعاتی طرح 550 میلیون دلار است و در نهایت برای فاینانس و سرمایه‌گذاری موافقت به عمل آمد.
    در ادامه بابک حق شناس، مدیر پروژه در همین خصوص گفت: هفته گذشته آقای خوان آگیولرا، مدیرعامل شرکت ایمپسا آرژانتین که حدود 6ماه است شرکتش به شرکت اسکومی (scomi)مالزی متصل شده است، به همراه مدیرعامل این شرکت وارد ایران شد.
    مدیر پروژه این شرکت خصوصی گفت: شرکت ایمپسا آرژانتین و اسکومی مالزی در کنار هم مجموعه «ای مارتک» را تشکیل دادند و در کنار این مجموعه به اهواز سفر کردیم و جلسات فنی برگزار شد. بعد از سفر به خوزستان، بررسی‌های مجدد انجام شد و با دفتر اقتصاد سازمان آب و برق استان خوزستان جلسات بسیار خوبی را برگزار کردیم.
    حق شناس افزود: ایمپسا آرژانتین با 110 سال قدمت و روزمه ساخت سد در آمریکای جنوبی و بیش از 34 کشور دنیا به این پروژه بزرگ ورود کرده است و در بحث نیروگاهی و سد صاحب تکنولوژی و توان اجرایی بسیار قوی است.
    وی خاطرنشان کرد: با توان اجرایی و قدرت ای مارتک، صفر تا 100 پروژه‌های نیروگاهی را می‌توان در کشور اجرایی کرد.
    مدیر پروژه گفت: امیدوار هستیم که در ماه‌های آتی وارد فاز اجرایی کار شویم تا به امید خدا بتوانیم کار مثبتی را برای شهر اندیمشک و مردم خوزستان انجام داده باشیم.
    وی در پایان عنوان کرد: این پروژه با توجه به اهمیت، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری مستقیم و غیر مستقیمی که دارد، یک پروژه ملی محسوب می‌شود.

    برچسب ها