عصر خودرو

طلا بهترین سرمایه گذاری برای مقابله با تبعات بحران بدهی ۲۱۷ تریلیون دلاری جهان

عصر بازار- در حالی که اقتصاد جهانی با بحران بدهی ۲۱۷ تریلیون دلاری روبرو است، به نظر می رسد سرمایه گذاری در بازار طلا بهترین گزینه خواهد بود.

طلا بهترین سرمایه گذاری برای مقابله با تبعات بحران بدهی ۲۱۷ تریلیون دلاری جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سایت طلا ، کشورهای جهان با بدهی سنگین 217 تریلیون دلاری روبرو هستند و خطر ناشی از ترکیدن حباب بدهی ها می تواند تبعات سختی را برای بازارهای بین المللی به همراه داشته باشد.

    بر اساس این گزارش تشدید بحران بدهی جهان می تواند چشم انداز سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت در بازار طلا را منطقی کند.

    ترکیدن حباب بدهی های جهان می تواند زیان سنگینی را به سرمایه گذارانی وارد کند که برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود، در بازارهای مطمئن سرمایه گذاری نکرده اند. بر اساس اعلام موسسه مالیه بین الملل موسوم به آی آی اف، میزان بدهی های جهان در سه ماه نخست امسال از مرز 217 تریلیون دلار گذشته است که این رقم 327 درصد تولید ناخالص داخلی جهان است. پیش از بحران مالی 2008 میلادی، میزان بدهی های جهان به 150 تریلیون دلار رسیده بود. این بدان معناست که پس از بحران مالی، میزان بدهی های جهان بیش از 120 تریلیون دلار افزایش داشته است. بخش زیادی از این افزایش بدهی مربوط به کشورهای نوظهور به خصوص چین بوده است.

    برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این کوه بدهی "مادر همه حباب ها" خواهد بود و ترکیدن این حباب تبعات سختی برای اقتصاد جهانی و سرمایه گذاران بین المللی خواهد داشت.

    سرمایه گذاران بین المللی به خوبی ترکیدن 2 حباب در سال های 2000 و 2007 میلادی و تبعات و آثار شدید اقتصادی و مالی آن را به خاطر دارند.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، کاهش دادن این بدهی سنگین اصلا کار آسانی نخواهد بود. با بالا رفتن نرخ بهره، بازپرداخت این بدهی ها به مراتب سنگین تر خواهد شد.

    از سوی دیگر رشد جمعیت و بالا رفتن هزینه های بازنشستگی هم فشار زیادی را بر صندوق های بازنشستگی و مستمری در سراسر جهان وارد کرده است. این مساله نیز عامل مهمی بر تشدید بحران بدهی در جهان بوده است. در آمریکا به تنهایی هر سال 3 تریلیون دلار به بدهی های صندوق های بازنشستگی اضافه می شود.

    به نظر می رسد تلاش های بانک های مرکزی جهان برای تحریک رشد و رونق اقتصادی با استفاده از سیاست های محرک پولی به جایی نرسیده است.

    برچسب ها