عصر خودرو

خرید تضمینی گندم به مرز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید

عصر بازار- معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان از گندمکاران ۳۱ استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم به مرز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اشگاه خبرنگاران ، حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز 7 میلیون و 500 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان از گندمکاران 31 استان خریداری شده است.

    وی خوزستان را  با یک میلیون و 353 هزارتن، گلستان با یک میلیون و 100 هزارتن و فارس را با 900 هزارتن از استان های تولیدکننده برتر گندم برشمرد.

    عباسی معروفان ادامه داد: تا کنون 4 هزار و 800 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران معادل 55 درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت شده است.

    وی با اشاره به اینکه میزان خرید تا پایان فصل به 10 میلیون تن خواهد رسید، افزود: البته این امر به معنای کاهش تولید نیست، چراکه تا پایان فصل باید منتظر ماند و دید که تولید به چه رقمی می رسد و سپس اظهار نظر قطعی کرد.

    معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی بیان کرد: تا به امروز جمعاً 178 هزارتن انواع دانه های روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ با ارزش بالغ بر 500 میلیارد تومان از کشاورزان 31 استان خریداری شد.

    وی رقم پرداختی بابت خرید تضمینی دانه های روغنی را 450 میلیارد تومان معادل 93 درصد ارزش بها اعلام کرد و افزود: مابقی بهای دانه های روغنی پس از ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

    به گفته عباسی معروفان تا پایان فصل خرید بیش از 400 هزارتن انواع دانه های روغنی نظیر کلزا، آفتابگردان،سویا و گلرنگ خریداری خواهد شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته با افزایش دوبرابری همراه است.

    برچسب ها