عصر خودرو

در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

روی خوش بازار سرمایه به گزارش های سه ماهه

زمزمه های کاهش نرخ سود بانکی مطرح است

عصر بازار- مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، ایران از انزوای جهانی خارج شده و این اتفاق بسیار مهمی است، گفت: سرمایه گذاران خارجی اقبال زیادی برای ورود به بازار ایران دارند. چراکه ایران بازاری جوان، بکر و پرپتانسیل و آرام برای سرمایه گذاران است و آرامی بازار ایران امتیاز مثبتی است.

روی خوش بازار سرمایه به گزارش های سه ماهه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، عظیم ثابت، مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان در خصوص روند بازار سرمایه گفت: بازار معمولاً در فصل مجامع به صورت سنتی با تحرکاتی مواجه است چرا که گروهی از سهامداران تمایل به حضور در مجمع و گرفتن سود نقدی دارند.

    وی به شرایط سال گذشته بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته حجم معاملات کاهش یافته و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مهمترین ریسک و دغدغه سرمایه گذاران بود. این در حالی است که این ریسک هم اکنون برطرف شده و شاخص های اقتصادی نیز با رشد مواجه شدند که برای سرمایه گذاران مهم است.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه، برنامه های دولت برای خروج از رکود با حمایت از برخی صنایع آسیب پذیر و تسهیل شرایط برای این صنایع باعث شده است تحرک در صنایع و بخش تولید کشور بیشتر شود.

    وی به افزایش قیمت های جهانی به خصوص در گروه فلزی مثل فولاد، مس ، روی و سرب اشاره کرد و اظهار داشت: در گروه فولاد، بازار شاهد افزایش تولید است؛ همچنین این گروه با رشد قیمت نیز مواجه شده است.

    مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان در ادامه به گزارش های مثبت 12 ماهه گروه پالایشی اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی های این گروه نیز خوب بوده است.

    به گفته ثابت هرچند قیمت گذاری ها در این گروه دولتی است اما صنعت پالایشی برای کشور از مزیت نسبی برخوردار است.

    وی با اشاره به صنعت خودرو ادامه داد: صنعت خودرو با ثبت نام و پیش فروش هایی که انجام می دهد هزینه های مالی را کاهش داده و گزارش های تولید و فروش این گروه ها نیز حاکی از خبرهای مثبت است.

    ثابت به بهبود عملکرد صنایع حمل و نقل و آی تی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این گروه ها رشد خوبی داشتند و در گزارش های دوره ای 3 ماهه، بازار شاهد رشد سودآوری و بهبود شرایط در این گروه ها بود.

    وی به ضرورت کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: هم اکنون زمزمه های کاهش نرخ سود بانکی مطرح است که اجرای آن موضوعی کاملا ضروری است .

    این فعال بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نشانه های بهبود شرایط در بازار سرمایه وجود دارد، تصریح کرد: تجربه نشان داده است دولت ها معمولا در دوره دوم از نظر اقتصادی بهتر عمل می کنند.

    ثابت با اشاره به اینکه اثرات برجام در حال ملموس شدن است، گفت: قرارداد توتال با ارزش 5 میلیارد دلار شاید خیلی قابل توجه نباشد اما آغاز کننده قراردادهای بزرگ و مهم بعدی خواهد بود.

    مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان ادامه داد: ایران رشد اقتصادی خوب و شرایط مناسبی دارد و اگر با تثبیت قوانین، چشم انداز را برای سرمایه گذاران قابل پیش بینی تر کنیم، ریسک های این بازر کاهش یافته و شاهد هجوم سرمایه های خارجی خواهیم بود.

    وی با اشاره به اینکه شرایط بازار به تدریج رو به بهبود است، گفت: بازار سرمایه آینه اقتصاد است وقتی بازار سرمایه خوب است نشان می دهد که اقتصاد کشور سالم است و شریان های حیاتی اقتصاد خوب عمل می کنند.

    ثابت با اشاره به اینکه روند بهبود سودآوری شرکت ها ادامه دار است، گفت: به نظر می رسد با گذر زمان شرایط بهتر هم می شود. این روند نشان می دهد صنایع کشور ما در حال تجهیز به تکنولوژی های روز دنیا است و استار تاپ ها نیز در حال رشد و توسعه هستند.

    برچسب ها