عصر خودرو

اوپک دلیل عدم تبعیت کشورها از توافق کاهش تولید را بررسی می‌کند

عصر بازار- اوپک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، نمایندگان برخی از تولید کنندگان عضو و غیر عضو این سازمان در ابوظبی گرد هم می آیند تا به بررسی دلیل عدم تبعیت برخی از کشورها از تعهدات کاهش تولیدشان بپردازند.

اوپک دلیل عدم تبعیت کشورها از توافق کاهش تولید را بررسی می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، اوپک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، نمایندگان برخی از تولید کنندگان عضو و غیر عضو این سازمان طی روزهای هفتم و هشتم اوت در ابوظبی گرد هم می آیند تا به بررسی دلیل عدم تبعیت برخی از کشورها از تعهدات کاهش تولیدشان بپردازند.

    این نشست که به ریاست مشترک کویت و روسیه برگزار خواهد شد، دلایل عدم تبعیت کامل برخی کشورها از توافق کاهش تولید را بررسی خواهد کرد. به گفته دو منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، برخی کشورها استدلال خواهند کرد که منابع مستقل مورد استفاده توسط اوپک برای ارزیابی میزان تبعیت کشورها از توافق تولید آنها را بیش از حد واقعی ارزیابی می کند.

    هدف گذاری های کاهش تولید مبتنی بر ارزیابی ای است که 6 موسسه مستقل که به «منابع ثانویه» معروفند، از میزان تولید کشورهای عضو توافق ارائه می دهند. سال گذشته در حالی که توافق کاهش تولید در حال بحث بود، عراق به ارزیابی صورت گرفته از میزان تولیدش اعتراض کرد و ادعا نمود که ارقام منتشر شده دقیق نیستند. به گفته این منابع، دیگر اعضای اوپک هم از ارقام ارائه شده توسط منابع ثانویه راضی نیستند.

    یکی از منابع آگاه گفت، برخی کشورهای غیر عضو اوپک نیز به نشست ابوظبی دعوت شده اند اما هنوز حضور آنها در این نشست تایید نشده است. الجزایر و ونزوئلا از اعضای اوپک که در کمیته نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید عضویت دارند در این نشست حضور نخواهند داشت. بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، میزان تبعیت الجزایر از توافق 70 درصد بوده در حالی که ونزوئلا نیز به طور متوسط تنها 39 درصد از توافق تبعیت کرده است.

    میزان تبعیت عراق هم در ماه ژوئن به 29 درصد کاهش یافت که پایین ترین رقم تبعیت از توافق تاکنون بوده است. این در حالی است که امارات تنها 60 درصد از توافق کاهش تولید پیروی کرده است. میزان تبعیت اوپک از توافق از 95 درصد در ماه می به 78 درصد در ماه ژوئن پایین آمده است.

    برچسب ها