عصر خودرو

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

پیش بینی عرضه یک میلیون قطعه جوجه در بورس تا شهریورماه

عصر بازار- معاون دفتر امور طیور معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: عرضه جوجه یکروزه در بورس کالای ایران تا شهریورماه امسال به یک میلیون قطعه در هفته برسد.

پیش بینی عرضه یک میلیون قطعه جوجه در بورس تا شهریورماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «امید امینی» افزود: برای عرضه جوجه یکروزه به بورس کالا مشوق هایی را در نظر گرفته ایم؛ به طوری که اگر تولیدکنندگان 40 تا 50 درصد تولید را به بورس ببرند، می توانند تعداد هفته هایی که از گله نگهداری می کنند افزایش دهند.

    به گفته وی، اکنون 6یا هفت تولید کننده هر روز 100 تا 200 هزار قطعه جوجه را در بورس عرضه می کنند. 250 شرکت دیگر نیز مدارک خود را برای اخذ کد عرضه کالا به بورس ارایه کرده اند که در حال بررسی است.

    وی یادآوری کرد: عرضه جوجه یکروزه با هدف ایجاد شفافیت در معامله و قیمت از بهمن ماه پارسال آغاز شد و در سه ماه نزدیک به 700 هزار قطعه جوجه یکروزه در تابلو فرعی بورس قرار گرفت.

    امینی افزود: بورس کالا این برنامه را دارد که با افزایش عرضه و تقاضا برای معامله، جوجه یکروزه به تابلو اصلی بورس منتقل شود.

    به گفته وی، جوجه یکروزه با قیمت 17 تا 17 هزار و 500 ریال در بورس کالا عرضه می شود که این میزان در کارگروه برنامه ریزی تولید و با توافق انجمن جوجه یکروزه و اتحادیه مرغ گوشتی تعیین شد و می تواند با نوسان 10 درصد کمتر یا بیشتر همراه باشد.

    بر اساس این گزارش، چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه را کمتر از 12 هزار و 200 ریال و حداکثر 14 هزار ریال تعیین کرد اما در ماه های گذشته هر قطعه جوجه یک روزه راس، کاب، هوبارد و اربورآکرز (پلاس) با قیمت هایی بین 22 هزار تا 25 هزار ریال عرضه شد.

    اکنون در کشور 42 میلیون قطعه جوجه یک روزه در 620 واحد مرغ مادر تولید می شود.

    برچسب ها