عصر خودرو

نایب رئیس اتحادیه طلا:

قیمت جهانی و رشد تقاضا قیمت طلا را افزایش داد

عصر بازار- نایب رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر می گوید، افزایش قیمت جهانی طلا در کنار رشد تقاضای داخلی، قیمت طلا را در بازار داخل افزایش داد.

قیمت جهانی و رشد تقاضا قیمت طلا را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آیت محمدولی درباره افزایش قیمت طلا در بازار داخلی اظهار داشت: قیمت دلار در روزهای اخیر در بازار آزاد به بیش از 38 هزار ریال رسیده که این امر بر قیمت تمام شده طلا در بازار داخل اثر گذار است.

    وی افزود: در کنار آن تقاضای فصلی در بازار بویژه در پیش بودن جشن ها و اعیاد اسلامی سبب شده است بر مراجعه مردم برای خرید مصنوعات طلا افزوده شود.

    محمدولی با تاکید بر اینکه تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران نیز سبب شده تا برخی سعی کنند سرمایه خود را به شکل مسکوکات طلا نگهداری کنند، افزود: البته اثر روانی این تحریم ها بر بازار چندان نبوده است.

    این فعال بازار طلا خاطر نشان کرد: به طور کلی تقاضای مردم برای خرید مسکوکات بیشتر از مصنوعات طلاست که این رویه در روزهای اخیر نیز در بازار حاکم بوده است.

    وی پیش بینی کرد با گذر از موسم حج و متعادل شدن قیمت دلار در کنار کاهش تقاضای فصلی طلا، قیمت ها بار دیگر در بازار متعادل شود.

    بر اساس این گزارش، فعالان بازار سکه و طلا امروز (شنبه) شاهد رشد قیمت ها بودند به طوری که هر گرم طلای 18 عیار را با 11 هزار و 80 ریال افزایش قیمت یک میلیون و 172 هزار و 570 ریال اعلام شد.

    بر پایه نرخ های اعلام شده اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با 56 هزار ریال رشد 12 میلیون 184 هزار ریال فروخته شد.

    همچنین قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 50 هزار ریال رشد به 11 میلیون و 820 هزار ریال رسید و هر قطعه نیم سکه نیز با 50 هزار ریال افزایش 6 میلیون و 315 هزار ریال عرضه شد.

    امروز ربع سکه طلا با رشد 40 هزار ریالی 3 میلیون و 755 هزار ریال و سکه گرمی با 20 هزار ریال افزایش 2 میلیون و 480 هزار ریال به فروش رفت.

    بر اساس آنچه خبرگزاری رویترز از قیمت جهانی طلا گزارش کرده، قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی به یک هزار و 269 دلار رسیده است که نسبت به دیروز 9دلار افزایش قیمت دارد.

    برچسب ها