عصر خودرو

حجم عرضه و تقاضا کاهش یافت؛

جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته گذشته

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۴۲ هزار و ۴۲۱ تن رقم خورد.

جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات 61 هزار و 801 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 76 هزار و 396 تن بود.

    آمارها نشان می دهد که حجم عرضه ، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی در هفته ای که گذشت با کاهش روبه رو شد، به این ترتیب در کل بیش از 68 درصد از محصولات عرضه شده توسط متقاضیان خریداری شد و همچنین 29 گرید از 86 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی معامله شدند.

    به این ترتیب بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین لوله و اکستروژن با 6 هزار و 474 تن بود. همچنین گروه پلی اتیلن سبک فیلم نیز کاهشی 2 هزار و 18  تنی را تجربه کرد. گرید PVC نیز با کاهش عرضه 1 هزار و 156 تنی روبه رو شد.

    در همین حال بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی اتیلن سبک خطی و با افزایش 1هزار و 80 تن بود، بعد از این گروه  پلی پروپیلن نساجی و با 1 هزار و 68 تن قرار داشت، گروه سومی که بیشترین افزایش عرضه را تجربه کرد پلی پروپیلن شیمیایی بود که 975 تن افزایش عرضه را تجربه کرد.

    در همین حال بیشترین تقاضا در هفته ای که گذشت به گروه پلی پروپیلن نساجی و با 18 هزار و 502 تن تقاضا تعلق داشت، بعد از آن گروه PET گرید بطری و با 15 هزار و 543 تن تقاضا قرار داشت.

    به این ترتیب رتبه یک تا پنج جدول جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت به پلی استایرن انبساطی 200 تبریز،  پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C ، پلی اتیلن سبک تزریقی 1922 لاله، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG785  و پلی اتیلن سبک فیلم 0075 بندرامام با 6 درصد رقابت قیمتی تعلق داشت.

    کالاهای دیگری همچون پلی پروپیلن شیمیایی ZH515MA ، برخی گریدهای PET بطری و پلی پروپیلن شیمیایی نیز با رقابت به فروش رسیدند.

    برچسب ها