عصر خودرو

در راستای تشدید تحریم های عربی؛

امارات از آمریکا میعانات گازی وارد می‌کند

عصر بازار- قرار است امارات متحده عربی اولین محموله جایگزین میعانات گازی خود را به جای قطر از آمریکا وارد کند که این طرح در جهت شدت گرفتن تحریم های عربی علیه قطر است.

امارات از آمریکا میعانات گازی وارد می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، دو منبع آگاه از وزارت انرژی امارات متحده عربی که خواستند نامی از آنها برده نشود، گفتند: قرار است امارات به زودی اولین محموله میعانات گازی خود را از آمریکا وارد کند و این تصمیم در راستای جایگزین کردن ایالات متحده به جای قطر برای  واردات میعانات گازی است. 

    به دنبال اجرای تحریم های عربی علیه قطر به سرکردگی عربستان سعودی و همراهی مصر، بحرین و امارات متحده عربی، این کشور شیخ نشین حوزه خلیج فارس واردات میعانات گازی خود از قطر را متوقف کرده است. 

    شرکت ملی نفت ابوظبی، اولین محموله میعانات گازی خود را از شرکت «ایگل فورد» آمریکا خریداری کرده و قرار است در ماه سپتامبر وارد امارات شود. مقدار این محموله مشخص نیست؛ اما به گفته یکی از منابع آگاه، این محموله توسط سوپرتانکرها که ظرفیت حمل آنها تا 2 میلیون بشکه نفت است به امارات منتقل خواهد شد. 

    منابع تجاری اعلام کردند، شرکت ملی نفت ابوظبی با محدودیت گزینه در تامین جایگزین میعانات گازی به دلیل افزایش تقاضای نفت فوق سبک در کره جنوبی و نیز کاهش عرضه اندونزی در بازار آسیا روبرو شده است و این موضوع باعث شد تا مسئولین اماراتی به دنبال پیدا کردن یک جایگزین از منطقه دیگری به غیر از آسیا برای خود باشند.

    البته اماراتی ها بعد از متوقف کردن واردات میعانات گازی از قطر، این حامل انرژی را از سعودی ها خریداری کردند؛ اما به دلیل اینکه سعودی ها میعانات گازی را به اندازه مصرف داخلی خود تولید می کنند، پاسخگوی نیاز اماراتی ها نبود. 

    پیش از این شرکت ملی نفت ابوظبی بر اساس توافقنامه خود با شرکت «قطر پترولیوم»،  ماهانه بین یک تا 1.5 میلیون بشکه میعانات گازی از قطر وارد می کرد.

    برچسب ها