عصر خودرو

افزایش قیمت‌های جهانی LNG در پی تقاضای بالا

عصر بازار- قیمت‌های LNG برای تحویل فوری در بازار آسیا تحت تاثیر تقاضا از سوی هند و ژاپن افزایش پیدا کرده است.

افزایش قیمت‌های جهانی LNG در پی تقاضای بالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، قیمت‌های بالاتر واکنش بخش عرضه را بدنبال داشته و تولیدکنندگان آتلانتیک شامل نیجریه، آنگولا، ابوظبی و مصر بدنبال فروش به مصرف کنندگان آسیایی هستند.

    اما نشانه‌های محسوس عرضه از پروژه‌های جدید ممکن است رشد بیشتر قیمت‌ها را محدود کند.

    به گفته یک معامله‌گر، زمان بارگیری دو محموله آزمایشی از پروژه ویت‌استون شورون در استرالیا در اوایل تا اواسط سپتامبر به میزان عرضه خواهد افزود.

    نخستین محموله ویت استون قرار است در نخستین هفته سپتامبر بارگیری شود و احتمالا به غول بازرگانی ژاپنی JERA تحویل داده می‌شود و دومین محموله به شرکت اکتشاف نفت خارجی کویت تحویل داده می‌شود که 13.4 درصد در این پالایشگاه سهم دارد اما این محموله احتمالا از سوی شرکت ایتوچوی ژاپن بازاریابی خواهد شد.

    در این بین، برنامه تعمیرات در یکی از سه خط تولید پروژه گورگان شورون در استرالیا که قرار است در سپتامبر انجام بگیرد، احتمالا تا حدودی تاثیر رشد عرضه را جبران خواهد کرد.

    قیمت تحویل فوری LNG آسیا برای سپتامبر 5.75 دلار برای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیایی بود که 10 سطح بالاتر از سطح هفته پیش از آن بود.

    یک دلیل افزایش قیمت‌ها، گرمای شدیدی هوا بود که افزایش مصرف گاز در ژاپن را بدنبال داشت. در نتیجه شرکت توهوکو الکتریک مناقصه برای یک محموله گاز طبیعی برای تحویل در اواخر سپتامبر را به یک شرکت بزرگ بازرگانی با قیمت حدود 5.90 دلار برای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیایی سپرد.

    بر اساس گزارش رویترز به نقل از دو منبع بازرگانی آگاه، قطر که بزرگترین تولیدکننده LNG جهان است، عمده تولید اوت و سپتامبر را پیش فروش کرده که عامل مثبت تاثیرگذار بر قیمت‌ها بوده است.

    اما یک معامله‌گر دیگر اظهار کرده که قطر همچنان در حال بازاریابی محموله‌های سپتامبر است و حدود یک هفته قبل ممکن است محموله ای را به اسپانیا فروخته باشد.

    هنوز مشخص نیست دو مناقصه خریدی که از سوی شرکت‌های هندی برگزار شد، اعطا شده اند یا خیر.

    یک منبع آگاه دیگر نیز گفت: چندین محموله جدید قطری از طریق معامله‌گران ثالث به مصرف فروخته شده اند اما جزییات مربوط به فروش آنها موجود نیست. معامله‌گران هفته گذشته اظهار کرده بودند قطر درخواست‌های متعدد برای فروش گاز تولیدی جدید به مصر را رد کرده است.

    به گفته معامله‌گران، LNG نیجریه فروش دو محموله که در اواسط اوت بارگیری میشوند را عرضه کرده است. یک مناقصه فروش برای یک محموله عرضه شده از سوی شرکت گاز مایع ابوظبی و همین طور یک مناقصه فروش از سوی آنگولا روز پنج شنبه بسته شد.

    برچسب ها