عصر خودرو

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون:

ایجاد شرکت تأمین سرمایه در مرحله صدور مجوز سازمان بورس

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با تشریح آخرین جزئیات ایجاد شرکت تأمین سرمایه برای تسهیل ورود شرکت‌های تعاونی به بازار سرمایه گفت: ایجاد این صندوق در مراحل صدور مجوز و رایزنی سهامداران است.

ایجاد شرکت تأمین سرمایه در مرحله صدور مجوز سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مهدی حسین‌نژاد  با اشاره به آخرین جزئیات ایجاد شرکت تأمین سرمایه مشترک بین بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، گفت: ایجاد شرکت تأمین سرمایه برای تعاونی‌ها یکی از اقدامات از پیش تعیین شده برای تسهیل روند تأمین مالی شرکت‌های تعاونی و ورود آنان به بازار سرمایه است.

    وی افزود: این شرکت تأمین سرمایه که با مشارکت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون ایجاد خواهد شد، در مراحل دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و توافقات اولیه بین سهامداران آن است. این شرکت تا حد زیادی روند ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه را تسهیل می‌کند.

    حسین‌نژاد تصریح کرد: ایجاد یک لیزینگ و توسعه آن نیز از دیگر اقدامات آینده است به نحوی که خرید تجهیزات و لوازم برای شرکت‌های تعاونی به جای پرداخت تسهیلات مدنظر خواهد بود؛ در این اقدام، تعاونی‌ها به جای دریافت تسهیلات، تجهیزات و لوازم مورد نیاز را بدون کارمزد و با صرف کمترین هزینه به طور عمده‌ای تهیه خواهند کرد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: افزایش 30 درصدی سود این صندوق از سال 92 به بعد یکی از دستاوردهای مهم است، اما هدف مهم این صندوق، تسهیل روند سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تعاون و پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری‌های حاصل از اجرای پروژه‌ها است.

    وی در پاسخ به این سؤال که میزان معوقات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و خسارت پرداخت شده این صندوق چه میزان است، گفت: با توجه به اینکه افراد در نظام بانکی امکان تأمین وسایل سنگین ندارند به صندوق‌های ضمانت مراجعه می‌کنند که این موضوع یک درصد ریسک بالاتری نسبت به نظام بانکی دارد، اما با تعریف مدل‌هایی که با بانک‌ها توافق شده، درصد معوقات کمتر از 5 درصد است، اما این میزان در حد پرداخت خسارت بوده اما سوخت نشده است.

    حسین نژاد افزود: عمده وثایق ما چک و سفته هستند و برای بازپس‌گیری معوقات، در حال پیگیری‌های حقوقی هستیم.

    وی در بخش دیگری از مصاحبه، با ذکر مثالی از روند تسهیل سرمایه‌گذاری با ضمانت نامه‌های صندوق ضمانت گفت: یکی از شرکت های تعاونی به دلیل عدم تأمین وثایق مورد نیاز بانک به صندوق ضمانت مراجعه کرد و این صندوق با پذیرش صدور 10 میلیارد تومان ضمانت‌نامه شاهد سرمایه‌گذاری بیش از صد میلیارد تومانی این شرکت تعاونی بود،‌یعنی 10 برابر بیش از ضمانت صادرشده سرمایه‌گذاری صورت پذیرفت.

    وی افزود: ضمانت نامه‌های صادر شده این مجموعه، خاصیت اهرمی داشته و روند سرمایه‌گذاری‌ها در آینده را تا حد زیادی تسهیل می‌کند.

    برچسب ها