عصر خودرو

از فردا و با بازگشایی نماد معاملاتی" طلا "؛

آغاز معاملات ثانویه اولین صندوق طلای بازار سرمایه در بورس کالا

عصر بازار- نماد نخستین صندوق طلای بازار سرمایه کشور بعد از اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و هماهنگی انجام شده با بورس کالای ایران، فردا بازگشایی می شود.

آغاز معاملات ثانویه اولین صندوق طلای بازار سرمایه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌ گذاری پشتوانه طلای لوتوس که به عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور در خرداد ماه پذیره نویسی شد و از سازمان بورس اوراق بهادار تهران مجوز فعالیت گرفت، از فردا آغاز می شود.

    پذیره‌ نویسی این صندوق که از تاریخ 20 الی 24 خرداد ماه امسال آغاز شد، با استقبال چشمگیر سرمایه ‌گذاران مواجه شد به طوری که در 5 روز پذیره‌نویسی این صندوق بیش از 15 میلیارد و 798 میلیون تومان از واحدهای این صندوق (به ارزش هر واحد هزار تومان) توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد که با احتساب یک میلیارد تومان آورده اولیه مؤسسان، در مجموع بیش از 16 میلیارد و 798 میلیارد تومان سرمایه در صندوق جذب شد.

    به این ترتیب بعد از پذیره نویسی موفق این صندوق، مجوز فعالیت آن از سوی سازمان بورس صادر شد و معاملات ثانویه آن نیز از فردا آغاز می شود.

    بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نماد معاملاتی" طلا" به عنوان اولین صندوق طلای بازار سرمایه از فردا یکشنبه 8 مرداد 1396 در سامانه معاملات بازگشایی شده و آماده انجام معاملات ثانویه خواهد شد. معاملات این صندوق از ساعت 8:30 تا ساعت 15:30 روزهای شنبه تا چهارشنبه بدون حد نوسان قیمت انجام می شود.
    از آنجایی که صندوق پشتوانه طلای لوتوس از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس کالا (ETC) است، خرید و فروش واحدهای این صندوق از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌ها نیز قابل انجام است و خالص ارزش دارایی‌های (NAV) آن هر دو دقیقه یک بار بر اساس ارزش دارایی صندوق به‌روزرسانی می‌شود.

    صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس نخستین صندوق کالایی است که با دارایی پایه سکه طلا در بورس کالای ایران آغاز به فعالیت می‌کند.

    تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. مدیریت صندوق به صورت فعال (Active) صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست.

    صندوق پشتوانه طلای لوتوس علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش اثرات تورمی، نقدشوندگی بالا، امنیت بالا، قابلیت وثیقه‌شدن جهت دریافت وام، برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند.

    برچسب ها