عصر خودرو

دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی؛

بانک‌ها تصمیمی به تغییر نرخ سود ندارند

عصر بازار- دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی با تأکید بر اینکه بانک‌ها این‌بار تصمیمی به تغییر نرخ سود ندارند، گفت: دفعات قبل هم بانک‌ها به‌درخواست بانک مرکزی نظرات‌شان را اعلام می‌کردند.

بانک‌ها تصمیمی به تغییر نرخ سود ندارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا جمشیدی درباره برنامه بانک‌ها برای تغییر نرخ سود بانکی اظهار داشت: اصلاً بانک‌ها به‌دنبال آن نیستند که برای تغییر نرخ سود جلسه‌ای داشته باشند.

    وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم برای تغییر نرخ سود بانکی با شورای پول و اعتبار است، افزود: قصد بانک‌ها در حال حاضر عدم تغییر و مداخله در نرخ سود بانکی است.

    دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی همچنین در پاسخ به این سؤال که "بنابراین این‌بار به‌خلاف تجربه یکی دو سال گذشته بانک‌ها خودشان پیش‌قدم در تغییر نرخ سود نخواهند شد؟" گفت: دفعات قبل هم بانک‌ها به‌درخواست بانک مرکزی نظرات خود را اعلام می‌کردند که البته از بین تمام نظرات فقط نرخ سود 15درصدی مورد توجه قرار گرفت.

    وی تأکید کرد: بعد از آنکه بانک مرکزی به سایر نظرات بانک‌ها در حوزه سود بانکی توجهی نکرد، بانک‌ها دیگر به این حوزه ورود نکردند.

    به گزارش تسنیم، طی هفته‌های اخیر بازار گمانه‌زنی‌ها درباره سود بانکی داغ شده که ریشه آن برمی‌گردد به اظهارات مردان ارشد کابینه یازدهم مبنی بر اینکه نرخ سود باید کاهش یابد. ولی هنوز این حرف‌ها به عمل تبدیل نشده است.

    برچسب ها