عصر خودرو

افزایش درآمد شلمبرژه از نفت شیل آمریکا

عصر بازار- بزرگترین شرکت خدمات میدان های نفتی در جهان اعلام کرد که درآمدش از نفت شیل آمریکای شمالی و همچنین در سراسر جهان در حال افزایش است و این با توجه به بازگشت دوباره صنعت انرژی به حالت عادی خود ارزیابی می‌شود.

افزایش درآمد شلمبرژه از نفت شیل آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پیشرفت سه ماهه دوم شرکت شلمبرژه به عنوان بزرگترین شرکت خدمات نفتی در جهان، بیشتر تحت تاثیر جهش ناگهانی بازار نفت آمریکا بویژه نفت وست تگزاس بود.

    درآمد این شرکت از نفت آمریکای شمالی در سه ماهه نخست سال شاهد جهش 42 درصدی بزرگی بود. پال کیبسگارد – مدیر عامل اجرایی شرکت شلمبرژه – گفت این میزان در مقایسه با افزایش 23 درصدی فعالیت های حفاری آمریکا در مدت مشابه بوده است.

    اما برخلاف رشد چشمگیر درآمد سه ماهه دوم شلمبرژه به میزان 7.46 میلیارد دلار، این غول نفتی با توجه به هزینه هایی که در ونزوئلا بخاطر درگیری های اقتصادی و سیاسی متحمل شد، خبر از یک ضررو زیان 74 میلیون دلاری دادع است.

    حتی اگر قیمت نفت آمریکا زیر 50 دلار هم باقی بماند، پال کیبسگارد همچنان از آن به عنوان یک رشد مثبت یاد می کند.

    وی افزود:" با اینکه دورنمای فعالیت های نفتی آمریکای شمالی در نیمه دوم سال جاری همچنان به قوت خود باقی است، ما با افزایش این فعالیت ها، شاهد نشانه های مثبتی در بازارهای بین المللی هستیم". بازارهای بین المللی برروی فعالیت های زمینی واقع در سیبری غربی و کشورهای عضو اوپک در خلیج فارس تمرکز کرده است اما ما همچنان بدنبال افزایش پروژه های فراساحلی هستیم.

    برچسب ها