عصر خودرو

ثبت بزرگترین افزایش هفتگی قیمت نفت در سال‌جاری

عصر بازار- نفت در پایان معاملات روز جمعه که قیمت‌ها از تعهد اعضای اوپک برای کاهش بیشتر تولید و همچنین ابهامات در ونزوئلا مورد حمایت قرار گرفتند، بیش از هشت درصد رشد هفتگی ثبت کرد که بزرگ ترین رشد هفتگی از اوایل دسامبر سال گذشته بود.

ثبت بزرگترین افزایش هفتگی قیمت نفت در سال‌جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در سپتامبر در بازار نیویورک 67 سنت یا 1.4 درصد افزایش یافت و در 49.71 دلار در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از 26 مه بود و برای کل هفته حدود 8.6 درصد رشد ثبت کرد.

    نفت برنت برای تحویل در سپتامبر در بازار لندن 1.03 دلار یا دو درصد افزایش یافت و در 52.52 دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود 9.3 درصد رشد داشت.

    هر دو قیمت پایه شاهد بزرگ‌ترین رشد هفتگی از هفته منتهی به دوم دسامبر بودند.

    به گفته تایلر ریچی، یکی از سردبیران نشریه "سون ریپورتس"، قیمت‌ها تحت تاثیر خوش بینی پیرامون کاهش اخیر ذخایر نفت آمریکا مورد حمایت قرار گرفتند.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 21 ژوییه، به میزان 7.2 میلیون بشکه کاهش یافت که چهارمین کاهش هفتگی متوالی بود. این رقم بالاتر از کاهش 2.5 میلیون بشکه‌ای بود که از سوی تحلیلگران در نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" پیش بینی شده بود.

    عربستان سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده عضو اوپک است نیز اوایل هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد صادراتش را از آغاز ماه میلادی آینده محدود کند. کویت و امارات متحده عربی نیز وعده‌های مشابه عربستان را برای محدود کردن عرضه داده‌اند.

    مت اسمیت، مدیر تحقیقات کالا در شرکت کلیپر دیتا در این باره به پایگاه خبری مارکت واچ گفت: صادرات از عربستان سعودی به آمریکا تقریبا هفت هفته طول می‌کشد تا برسد، بنابراین همچنان که به سرعت به پایان ژوییه نزدیک می‌شویم، از تحویل ماه جاری عربستان سعودی می‌توان دید که آنها تنها صحبت نمی‌کنند بلکه واقعا اقدام می‌کنند.

    معامله‌گران نفت همچنین نگران احتمال مختل شدن عرضه نفت از سوی ونزوئلا هستند که روز یکشنبه یک همه‌پرسی ملی برای انتخاب یک مجلس قانون اساسی برای بازنویسی قانون اساسی این کشور برگزار می‌کند.

    اما معامله‌گران واکنش چندانی به آماری که روز جمعه، افزایش اندک شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، نداشتند. گروه صنعتی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت که به روند تولید آتی اشاره دارد، هفته گذشته دو حلقه افزایش یافته و به 766 حلقه رسیده است. شمار دکل‌های حفاری هفته پیش از آن یک حلقه کاهش داشت.

    دیود لزار، رییس هیات مدیر هالیبرتون هفته گذشته اظهار کرده بود رشد شمار دکل‌های حفاری روند آهسته‌تری پیدا کرده و نشان می‌دهد روند رشد تولید مشتریان در سراسر آمریکای شمالی کندتر می‌شود.

    شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت متعدد اعلام کرده‌اند که بودجه برنامه ریزی شده برای مخارج سال جاری را بدنبال کاهش هشت درصدی قیمت‌های نفت کاهش خواهند داد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو