عصر خودرو

وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد :

آلمان از سرمایه‌گذاری در پروژه های بزرگ ایران حمایت می‌کند

عصر بازار- وزیر اقتصاد آلمان ضمن اعلام پشتیبانی از اتصال مجدد اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی قول داد که برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور از سرمایه گذاری ها در پروژه های بزرگ در ایران حمایت کند.

آلمان از سرمایه‌گذاری در پروژه های بزرگ ایران حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، بریجیت سیپریس، وزیر اقتصاد آلمان با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران که به آلمان سفر کرده دیدار و گفت وگو کرد. وی پس از این دیدار، حمایت کشورش از گسترش روابط دوجانبه با ایران و اتصال مجدد ایران به اقتصاد جهانی را اعلام کرد.

    وزیر اقتصاد آلمان که کشورش یکی از طرف های برجام به شمار می رود و روابط اقتصادی گسترده ای با ایران دارد گفت، برجام مسیر گشایش درهای اقتصاد ایران را هموار کرد و این فرصت را به آلمان داد تا بار دیگر روابط خود با ایران برقرار نماید.

    سیپریس ضمن اعلام پشتیبانی از اتصال مجدد اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی قول داد که برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور از سرمایه گذاری ها در پروژه های بزرگ در ایران حمایت کند.

    به رغم اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، بسیاری از بانک های بزرگ غربی از ترس تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا حاضر به همکاری با ایران نیستند. موضع مخالف دولت ترامپ در قبال برجام و احتمال کارشکنی وی در تداوم اجرای توافق هسته ای نیز عاملی است که موجب موضع محتاطانه شرکت ها و بانک های اروپایی نسبت به ورود به اقتصاد ایران شده است.

    آمارهای دولت آلمان نشان می دهد که از زمان اجرایی شدن برجام، حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش یافته و به حدود 3 میلیارد یورو در سال گذشته میلادی رسیده است. بر این اساس، در سال 2016 میزان صادرات کالاهای آلمانی به ایران با 26 درصد رشد به 2.6 میلیارد یورو رسید. حجم مبادلات تجاری دو کشور در 3 ماهه نخست امسال نیز رشد قابل توجهی داشته و به یک میلیارد یورو رسیده است.

    در این سفر، آخوندی قرار است با وزرای دارایی و امور خارجه آلمان نیز دیدار و گفت وگو کند.

    برچسب ها