عصر خودرو

اعلام آمادگی برای ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران

عصر بازار: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تاکنون برای ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور اعلام آمادگی شده است.

اعلام آمادگی برای ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا ، محسن جلال پور روز پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت گردشگری افزود: با اجرایی شدن برجام، امید بر این است که فضای کشور برای سرمایه گذاری بویژه سرمایه گذاری خارجی فراهم شود.

    وی گفت: یک دوره تا حل مسائل در عرصه بین الملل داریم و در این دوره باید حداکثر تلاش صورت گیرد تا رونق را در کشور داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه امسال با یک شرایط ویژه و انتظار آغاز شد ادامه داد: در این مدت همه در این فضا بودند که دستاورد تفاهم به نتیجه برسد و تصمیم گیری شود و پس از آن مردم در شرایط انتظاری قرار گرفتند که وضعیت به سمت بهتر شدن فضای اقتصادی پیش خواهد رفت.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: دوره بین تصمیم گیری درباره برجام و اجرایی شدن آن برای اقتصاد دوره خوبی نبوده زیرا افراد در حوزه سرمایه گذاری، صادرات، تولید و مجموعه فعالیت های اقتصادی با عدم پیش بینی وضعیت مواجه بودند.

    وی اظهارکرد: در هفت ماه گذشته وضعیت اقتصادی کشور رونق نداشت و عمده این شرایط حاکی از این بوده که تولید کنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان نمی توانستند تصمیم گیری کنند.

    وی افزود: در سه ماه دوم امسال رئیس جمهوری با توجه به شرایط سه ماه اول، دستور دادند تیمی برای تعیین تکلیف و برنامه ریزی برای شش ماه دوم امسال تشکیل و در جلسات این تیم جمع بندی شد که باید برای اجرایی کردن برجام اقدام شود.

    وی همچنین با اشاره به وضعیت استان کرمان گفت: پیگیری های استان کرمان به دلیل توجه ویژه استاندار در کشور زبانزد است و کارهای خوبی در استان در حوزه سرمایه گذاری انجام شده است.

    وی افزود: انتقال آب و آب شیرین کن از برنامه های مهم ما برای استان کرمان است زیرا با پیگیری های تامین آب، در حوزه سرمایه گذاری در این استان گام های مهمی برداشته می شود.

    جلال پور افزود: کارهایی که در دو سال و نیم گذشته در زمینه حراست از میراث فرهنگی و احیای این میراث در استان کرمان انجام شد، ستودنی است.

    وی به سفر آتی هیات دولت به استان کرمان اشاره کرد و گفت: کرمان استانی شاخص و پرظرفیت است و باید در فاصله موجود تا سفر هیات دولت به استان، بر اساس تجربیات موجود بسته ای را تدوین کنیم.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان تصریح کرد: در این سفرها دو جلسه توسعه و شورای اداری دارای اهمیت ویژه است و باید اقدام شود تا مصوبات مناسبی برای استان کرمان صورت گیرد.

    وی گفت: سازمان های مرتبط باید در حوزه های مختلف ایده های مناسب و همراه با راهکار را تدوین کنند تا به عنوان مصوبه سفر در نظر گرفته شود.

    جلال پور با تاکید بر اینکه کشور به سمت فضای جذب سرمایه گذار در حرکت است افزود: مهم این است که استان کرمان در روند کارها به گونه ای عمل کند که سرمایه گذاران برای حضور در این استان تشویق شوند.

    وی تاکید کرد: باید در استان کرمان قرنطینه خرما و پسته داشته باشیم تا محصولات تولیدی این استان از سایر استان ها صادر نشود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها