عصر خودرو

وزیر نفت پاکستان:

واردات گاز پاکستان از ترکمنستان از ۲۰۲۰ آغاز می‌شود

عصر بازار- وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت: پاکستان قصد دارد اولین محموله گاز طبیعی از ترکمنستان را در سال ۲۰۲۰ وارد کند.

واردات گاز پاکستان از ترکمنستان از ۲۰۲۰ آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان از برنامه این کشور برای آغاز واردات گاز از ترکمنستان در سال 2020 خبر داد. قرار است این گاز از طریق خط لوله ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند موسوم به تاپی به پاکستان منتقل شود.

    خط لوله تاپی هم‌اکنون در افغانستان - پاکستان - ترکمنستان در حال ساخت است.

    بنابه گفته وزیر نفت پاکستان براساس توافق صورت گرفته پاکستان تنها به میزان برداشت گاز خود از این خط لوله هزینه پرداخت خواهد کرد و این در حالی است که مابقی هزینه‌های این پروژه برعهده هند خواهد بود.

    دولت پاکستان تضمین پرداخت 336 میلیارد روپیه پاکستان را به ازای خط لوله تاپی اختصاص داد است.

    این وزیر پاکستانی اعلام کرد: در خصوص خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان هنوز محدودیت‌های بین المللی پابرجا است که از اجرای کامل آن جلوگیری کرده و آن را به تأخیر انداخته است.

    ترکمنستان چهارمین دارنده ذخایر گازی جهان محسوب می‌شود و قرار است گاز بزرگ‌ترین میدان گازی این کشور را به جنوب و جنوب شرق آسیا منتقل کند.

    ظرفیت انتقال گاز این خط لوله 33 میلیارد متر مکعب در سال برآورد شده است و طول آن نیز 1814 کیلومتر اعلام شده است. هزینه اولیه اجرای این پروژه 10 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها