عصر خودرو

با بررسی ۳۲۵ نماد بورسی مشخص شد؛

۸۳ شرکت در بورس تهران P/E کمتر از ۶ دارند

عصر بازار- اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس تهران در آخرین گزارش منتهی به پایان تیرماه سال ۹۶ نسبت قیمت به درآمد ۳۲۵ شرکت حاضر در این بازار را اعلام کرد .

۸۳ شرکت در بورس تهران P/E کمتر از ۶ دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، آخرین میانگین P/E بورس تهران در پایان تیر ماه سال جاری 6.69 مرتبه است.

    این گزارش حاکی است در میان 325 شرکت حاضر در بورس تهران 83 شرکت با نسبت قیمت به درآمد کمتر از 6 مرتبه معامله می شوند که از این تعداد 20 شرکت نسبت قیمت به درآمد آنها منفی است.

    این گزارش حاکی است شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه با P/E  منفی 101 مرتبه کمترین نسبت قیمت به درآمد را در بورس تهران از آن خود کرده است.

    معرفی سهام با P/E منفی

    همچنین سرمایه گذاری ملت نیز با نسبت قیمت به درآمد منفی 76 در بورس تهران فعال است. پس از آن سرمایه گذاری توسعه آذربایجان نسبه قیمت به درآمد منفی 44 را داراست. سیمان شرق با P/E  معادل 39، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان با  P/E منفی 26،سرمایه گذاری ساختمان ایران با نسبت قیمت به درآمد منفی 20، ماشین سازی نیرو محرکه با نسبت قیمت به درآمد منفی 19،سیمان کردستان با نسبت قیمت به درآمد منفی 12، ماشین سازی اراک با نسبت قیمت به درآمد منفی 18،حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با P/E 7، سایپا دیزل با P/E منفی 6، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی با نسبت قیمت به درآمد منفی 5، دشت مرغاب ، رینگ سازی مشهد، سایپا، سیمان شاهرود ، نوسازی و ساختمان تهران و صنعتی محورسازان ایران خودرو با نسبت قیمت به درآمد منفی 4 ، بانک تجارت ، پلی اکریل ایران، پتروشیمی فارابی و تولیدی گرانیت بهسرام با P/E منفی 2 و ایران خودرو دیزل با نسبت قیمت به درآمد منفی 1 در فهرست 20 شرکتی قرار دارند که با نسبت قیمت به درآمد منفی در بازار حاضر هستند.

    کمترین P/E  های مثبت بازار

    در ادامه بررسی نمادهای با  P/E پایین پس از نمادهای منفی کمترین نسبت قیمت به درآمد در بورس تهران متعلق به سرمایه گذاری صنعت و معدن، سرمایه گذاری اعتبار ایران، شیشه و گاز با نسبت قیمت به درآمد 2 است.

    این گزارش حاکی است پتروشیمی خارک، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، سرمایه گذاری توسعه ملی، سرمایه گذای سپه و بیمه ما با P/E در محدوده 3 در بورس تهران معامله می شوند.

    همچنین شرکت های ارتباطات سیار، مخابرات ایران، مدیریت سرمایه گذاری امید، پتروشیمی مبین، پتروشیمی فجر، پتروشیمی فن آوران، پتروشیمی شازند، تجارت الکترونیک پارسیان، سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه گذاری البرز، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، گروه دارویی سبحان، رایان سایپا، بیمه پارسیان، سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان، داروسازی جابر بن حیان، سرمایه گذاری پارس توشه، کارخانجات داروپخش، سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر، کیمیدارو، سیمان قائن و کارخانه چینی ایران یا نسبت قیمت به درآمد در محدود 4 شاهد معامله سهام خود در بورس تهران هستند.

    اما آخرین گروه نمادهای با نسبت قیمت به درآمد در محدوده 5 هستند. به این ترتیب نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی جم، گل گهر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، نفت بهران، سرمایه گذاری دارویی تامین، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، صنعتی بهشهر، نفت سپاهان، دارویی برکت، نفت پارس، داروسازی اسوه، سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان، سرمایه گذاری شاهد، پارس دارو، لیزینگ صنعت و معدن، معادن بافق، گلتاش، تولید مواد اولیه داروپخش، داروسازی اکسیر، داروسازی ابوریحان، سیمان ارومیه، سیمان کرمان، آلومینیوم ایران، سرمایه گذاری بوعلی، سخت آژند، سرمایه گذاری پردیس، سیمان غرب و رادیاتور ایران با نسبت قیمت به درآمد در محدوده 5 در حال معامله سهام در بورس تهران هستند.

    بررسی ها از نسبت قیمت به درآمد 325 شرکت بورسی نشان می دهد در حالی میانگین نسبت قیمت به درآمد کل بازار 6.6 مرتبه است که شرکت های بزرگ با شرایط بنیادی مناسب زیادی در حال حاضر با P/E  های کمتر از 6 در حال معامله در بورس تهران هستند .

    برچسب ها