عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

حرکت جریان نقدینگی به سوی بازار سهام

عصر بازار- بررسی گزارش های مالی سه ماهه شرکت ها، چشم انداز آتی بازار سرمایه را به خصوص در صنایع بزرگ" روشن" نشان می دهد .

حرکت جریان نقدینگی به سوی بازار سهام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مهدی طحانی مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در خصوص وضعیت بازار سرمایه  گفت: وضعیت گزارش های سه ماهه باعث ایجاد امیدهایی در بازار شده است. این گزارش ها به خصوص در گروه های معدنی و فلزی برای سرمایه گذاران مثبت بود.

    وی با اشاره به گزارش های خوب 12 ماهه شرکت های پالایشی اظهار داشت: آمار تولید و فروش صنعت خودرو و تقسیم سود در مجامع پس از چند سال ، خبرهای خوبی برای سهامداران به همراه داشت.

    طحانی با اشاره به اینکه آثار برجام و تقویت ارتباط با دنیا کم کم خودش را در اقتصاد و صنایع کشور نشان می دهد، گفت: با این حال، شرایط نظام بانکی چندان مناسب نیست و تا زمانی که وضعیت این صنعت روشن نشود، سهامداران این صنعت بزرگ بورسی باید در انتظار رفع ابهام بمانند. 

    وی با تاکید بر اینکه دولت برای نرخ سود باید تصمیم جدی بگیرد، گفت: بانک مرکزی مانع برگزاری مجامع بانک ها شد و مجامع بانک ها به تعویق افتاد که این مساله، باعث بلاتکلیفی سهامداران این گروه شد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه جریان نقدینگی آرامی در حال ورود به بازار سهام است، گفت: با توجه به ورود سرمایه های جدید به بازار سهام باید مراقب بود تا منابع جدید در سایه نرخ های بالای سود بانکی دچار خطر نشوند و سرمایه گذاران زیان نکنند.

    مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی برای بازار سرمایه خیلی مهم است، گفت: حفظ و حراست نقدینگی های بازار سرمایه و ماندگار کردن سرمایه ها در بازار در شرایط جدید و با ورود نقدینگی های جدید به بازار بسیار مهم است.

    طحانی با اشاره به گزارش های مثبت شرکت ها ادامه داد: تا امروز گزارش های شرکت ها قابل قبول و مثبت بوده است و روند سوددهی در گزارش ها بهبود یافته که این رشد به واسطه "صادرات محور" بودن صنایع بوده است.

    مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در ادامه با اشاره به اینکه بازار برای دوره های بعد هم احتمالا همچنان شاهد همین روند مثبت در گزارش ها خواهد بود، افزود: شاید نتوان رشد پرشتابی را برای بازار سرمایه متصور بود اما رشد آرام و با ثبات بازار سرمایه از این به بعد دور از ذهن نیست.

    برچسب ها