عصر خودرو

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد

عصر بازار- به دنبال رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، اتحادیه اروپا این اقدام واشنگتن را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، تحریم‌های آمریکا قصد دارد تا با ضربه زدن به بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه از جمله انرژی، منابع طبیعی و حمل و نقل مسکو را تنبیه کند.

    اتحادیه اروپا هشدار داد: اگر این تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به توافقات اتحادیه اروپا با بخش انرژی مسکو خدشه وارد کند این بلوک آماده است تا برای حفاظت از منافع اروپا وارد عمل شود.

    بروکسل نگران است که این تحریم‌های جدید تاثیر ناخوشایندی بر شرکت‌های اروپایی و همچنین پروژه‌های نفت و گاز که کشورهای اتحادیه اروپا به آنها تکیه دارند، بگذارد.

    وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده که این تحریم‌ها تحت قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند. در همین حال یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان، واشنگتن را به اجرای سیاست صنعتی تحت پوشش تحریم متهم کرد که از نظر برلین غیرقابل قبول است.

    از سوی دیگر ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: این تحریم‌های جدید آمریکا می‌تواند تاثیرات یک جانبه ناخواسته‌ای داشته باشد که منافع امنیت انرژی اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    وی با اشاره به شعار معروف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد: اگر به نگرانی‌های ما به طور موثر و جدی رسیدگی نشود، آماده‌ایم تا ظرف چند روز آتی اقدام مناسبی انجام دهیم. "اول آمریکا" نمی‌تواند به این معنا باشد که منافع اروپا در آخر قرار دارد.

    برچسب ها