عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه :

سیاست‌های پولی جدید به رونق بورس کمک نمی‌کند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که از طریق تزریق نقدینگی و سیاست انبساطی نمی‌توان تاثیرات بنیادی مثبت در بازار سهام ایجاد کرد گفت: تا زمانی که رشد شاخص‌های حقیقی و تحولات بنیادی در اقتصاد کشور اتفاق نیفتد نمی توان شاهد تحول در بورس بود.

سیاست‌های پولی جدید به رونق بورس کمک نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم ، منصور کریمی  با اشاره به این که بازار سرمایه به نوعی ویترین اقتصادی کشور است گفت: بر این اساس و با توجه به این که تعداد زیادی از بنگاهها و شرکتها در بورس اوراق بهادار حضور دارند، تصمیمات مختلف از جمله سیاست‌های مختلف پولی و مالی، مالیاتی، ارزی و مصوبات دولت می تواند بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهد.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سیاستهای جدید دولت اذعان داشت: این سیاستهای اثرات اندکی بر بورس خواهند داشت؛ چرا که این سیاستها نمی توانند موجب تحولات چشمگیر در اقتصاد کشور و بنگاههای تولیدی شوند.
    وی ادامه داد: بر این اساس به نظر می رسد دولت باید در کنار سیاست‌های پولی و تزریق منابع مالی در اقتصاد به دنبال راه حل هایی برای بهبود فضای کسب‌وکار و تحرک در کلان اقتصاد کشور باشد.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که از طریق تزریق نقدینگی و پول نمی‌توان تاثیرات بنیادی مثبت در بازار سهام ایجاد کرد اضافه کرد: تا زمانی که رشد شاخص‌های حقیقی و تحولات بنیادی در اقتصاد کشور اتفاق نیفتد نمی توان شاهد تحول و تحرک در بورس بود.
    وی گفت: با توجه به شرایط موجود بنظر می رسد برای بهبود وضعیت بنگاههای تولیدی و در پی آن بازار سهام و اقتصاد کشور باید در بلندمدت منتظر اثرات لغو تحریم ها بود و از سوی دیگر می بایست به سمتی در اقتصاد برویم که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری و تولید نشان دهند تا بر این اساس شاهد افزایش تولید و فروش بنگاهها و در نتیجه بهبود اقتصاد کشور و رونق بورس باشیم.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها