عصر خودرو

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

منطقی شدن قیمت مرغ با ورود به بورس کالا

عصر بازار- عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: عرضه مرغ در بورس کالا اهرمی برای تعیین نرخ واقعی و منطقی این کالای غذایی حیاتی به شمارمی آید؛ زیرا نرخ مرغ در بورس کالا بر مبنای عرضه و تقاضا موجود در بازار تعیین می‌شود.

منطقی شدن قیمت مرغ با ورود به بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، نظر افضلی درباره وضعیت ورود مرغ به بورس کالای ایران گفت: ورود مرغ به بورس کالا با رعایت زنجیره های به هم پیوسته  تولید بطور کامل امکان پذیر است و این در حالی است که ورود مرغ باید منطبق با بازار تقاضا در بورس کالا عملیاتی شود.

    نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش دوره های جوجه ‌ریزی در مرغداری های کشور برای جلوگیری از مازاد تولید مرغ است، بدین معنا که نباید بالاتر از تقاضای موجود در بازار  شاهد ورود  مرغ به بازار  باشیم، بنابراین با ورود مرغ به بورس کالا نرخ این کالای غذایی شناور و شفاف تعیین می شود.

    افضلی افزود:عرضه مرغ در بورس کالا اهرمی برای تعیین نرخ واقعی و منطقی این کالای حیاتی و غذایی به شمارمی آید؛ زیرا نرخ مرغ در این شرایط بر مبنای عرضه و تقاضای موجود در بازار و نرخ تولید تعیین میشود و بدین صورت نوسانات نرخ مرغ طبق هزینه های تولید در بازار مرغ کنترل می شود.

    وی ادامه داد: برای عرضه مرغ در بورس کالا نباید از نهاده های دامی نیز غافل شد زیرا نهاده های دامی با توجه به اینکه منبع غذایی اصلی طیور به شمارمی آیند،بطور مستقیم  بر نرخ مرغ تاثیرگذار هستند.

    عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: افزایش نرخ مرغ در بازار ارتباط مستقیم با کاهش دوره های جوجه ریزی در مرغداری‌های کشور دارد و این سیاست برای جلوگیری از نماندن مرغ بدست تولیدکننده تعیین شده است.

    برچسب ها