عصر خودرو

یک کنسرسیوم ایرانی - چینی، برنده بزرگترین مناقصه تامین تجهیزات طرح انتقال برق کشور شد

عصر بازار- به علت انباشت سرمایه گذاری های لازم در صنعت برق مقرر شد، برق منطقه ای تهران به نمایندگی از شرکت های برق منطقه ای کشور در تأمین تجهیزات پستهای فوق توزیع از طریق تأمین منابع مالی خارجی (فاینانس) اقدام کند.

یک کنسرسیوم ایرانی - چینی، برنده بزرگترین مناقصه تامین تجهیزات طرح انتقال برق کشور شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، مراسم بازگشایی پاکت مالی بسته دوم مناقصه 312 دستگاه پست فوق توزیع، با حضور نماینده بازرسی کل کشور و شرکت توانیر در برق منطقه ای تهران برگزار شد.

    برپایه این گزارش، در راستای ادامه فرایند مناقصه 312 دستگاه پست فوق توزیع، مناقصه بسته دوم مربوط به تامین تجهیزات 68 دستگاه پستAIS در دو مرحله بازگشایی پاکت فنی بازرگانی و بازگشایی پاکت مالی برگزار شد.

    در این مناقصه از میان 17 شرکت حائز شرایط، که اسناد مناقصه را خریداری کرده بودند، 7 شرکت اسناد مناقصه را تکمیل و تا تاریخ مقرر به برق تهران تسلیم کردند که در نهایت پس از ارزیابی پیشنهادات فنی بازرگانی و مالی 7 شرکت حاضر در مناقصه، کنسرسیوم شرکت های پارسیان و Chint Electric به عنوان نفر اول حائز حداقل بها، شناخته شد.

    گفتنی است به علت انباشت سرمایه گذاری های لازم در صنعت برق مقرر شد، برق منطقه ای تهران به نمایندگی از شرکت های برق منطقه ای کشور در تأمین تجهیزات پستهای فوق توزیع از طریق تأمین منابع مالی خارجی (فاینانس) اقدام کند، تا امکان تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان بیش از پیش مهیا شود.

    برپایه این گزارش، پیشتر مسعود خانی مدیرکل تامین منابع مالی شرکت توانیر با اشاره به برگزاری مناقصه مذکور تاکید کرده بود: مجموعه صنعت برق کشور همان گونه که تاکنون با حمایت از شرکت های داخلی باعث خودکفایی در بسیاری از بخش های صنعت برق شده است، از این پس نیز درهمین راستا قدم می دارد چرا که تجربه نشان داده گرچه خرید صرف کالا و خدمات از خارجی ها ممکن است یک پروژه را به سرانجام برساند اما جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت آن با بخش داخل و بهره گیری توامان از فناوری های روز دنیا و انتقال آن به داخل کشور از طریق توانمندسازی شرکت های داخلی، آینده صنعت برق را تضمین نموده و صنعت برق و اقتصاد کشور را در مقابل تلاطم های سیاسی و اقتصادی مقام می سازد.

    برچسب ها