عصر خودرو

زیر پوست ریزش سنگین خودرویی ها

عصر بازار- امروز چهارشنبه ۴ مرداد ماه ۹۶، شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات پس از لمس خط مقاومت، ریزش و فشار فروش بالایی را ثبت کرد.

زیر پوست ریزش سنگین خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز شاخص گروه خودرو با  عقبگرد 347 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 289 واحد قرار گرفت و بازدهی گروه 1.86 درصد افت کرد.

    طی دادو ستدهای روز جاری، سهامداران تعداد 98 میلیون سهم خودرویی به ارزش معاملاتی 14 میلیارد تومان در 9.3 هزار نوبت معاملاتی جا به جا کردند.

    علی رغم جو منفی گروه، نماد خلنت به دلیل عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان باز شد و طی یک روز 12 درصد بازدهی ثبت کرد، خلنت با قیمت پایانی 4,873 ریال به کار خود خاتمه داد.

    طی معاملات امروز نماد خنصیر به دلیل برگزاری مجمع به گردونه معاملات بازگشت و رشد 2 درصدی در قیمت 3,752 ریال را ثبت کرد.

    ختور نیز نماد دیگری بود که برخلاف فضای معاملاتی منفی گروه، سبز پوش بود و توانست در قیمت پایانی 2,764 ریال معادل 2 درصد کند، درحالیکه قیمت معاملاتی در حاشیه 4 درصد مثبت بود.

    خکار هم رشد 1 درصدی را ثبت کرد، اما سایر نمادهای گروه همگی سرخ پوش بودند که در این بین نمادهای خمحور، خمحرکه، خوردو و ورنا معاملات منفی تری داشتند، خودرو در حاشیه 4 درصد منفی و قیمت پایانی 2,582 ریال امروز را به پایان برد.

    نماد خساپا در مجمع سالیانه سود ناچیز 8 ریالی تقسیم کرد درحالیکه 9,000 میلیون ریال پاداش به هیات مدیره داد و هنوز نماد این شرکت علی رغم تشکیل مجمع، انتشار گزارشات بودجه و شفاف سازی بازگشایی نشده است.

    در پایان گفتنی است، دلیل جو منفی گروه خودرو در روزی که بیشتر گروه های بازار رشد قیمتی داشتند را می توان در وضعیت نموداری شاخص گروه جستجو کرد، در این روز شاهد لمس شاخص با خط فیبوناتچی 50 درصد و حوالی خط مقاومت محکم بلند مدت بودیم که این عوامل منجر به افت ریزش شاخص شدند ولی اکنون شاخص روی خط حمایت قرار گرفته و بین این دو خطوط حمایت و مقاومت فشرده شده، لذا طی معاملات هفته‌های آتی می توان شاهد رشد شاخص تا سقف کانال حوالی 20 هزار واحد بود.

    برچسب ها