عصر خودرو

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان:

خرده فروشان عامل گرانی سیمان شده اند

عصر بازار- دبیر انجمن سیمان با بیان اینکه قیمت سیمان تا سه ماه آخر سال جاری تغییری نخواهد کرد، علت افزایش قیمت سیمان در هفته های اخیر را ناشی از عملکرد خرده فروشان اعلام کرد.

خرده فروشان عامل گرانی سیمان شده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، عبدالرضا شیخان با بیان اینکه قیمت سیمان در 9 ماهه نخست سال جاری تغییری نخواهد کرد گفت: قیمت پایه سیمان گران نشده اما برخی خرده فروشی ها هزینه های حمل و نقل را لحاظ کرده و همین امر موجب افزایش قیمت سیمان شده است.

    وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد در سه ماهه سال 96 بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 1.96 درصدی را شاهد بوده، افزود: با توجه به این رشد قیمت سیمان در 9 ماهه نخست سال تغییری نخواهد کرد.تغییرات قیمت سیمان در 3 ماهه پایانی سال جاری آن هم با ارزیابی بازار اعلام خواهد شد.

    این مقام مسئول در توضیح شرایط بازار از افزایش قیمت سیمان گفت: در حال حاضر هر تن سیمان فله ای در درب کارخانه تنی 110 تا 115 هزار تومان است. اما با محاسبه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل حدوداً هر کیسه 50 کیلویی سیمان در خرده فروشی ها کمتر از 8 هزار تومان است.

    شیخان تصریح کرد: برخی خرده فروشی ها هزینه حمل و نقل بیشتری را باید پرداخت کنند به همین دلیل قیمت هر کیسه 50 کیلویی سیمان به بیش از 8 هزار تومان می رسد اما اعمال این هزینه ها به معنی گرانی قیمت پایه سیمان نیست .

    برچسب ها