عصر خودرو

عضو انجمن فولاد:

تدوین طرحی برای فرآوری فولاد خام صادراتی

عصر بازار- عضو انجمن فولاد از تدوین طرحی برای فرآوری فولاد خام صادراتی در کشور خبر داد و گفت: با صدور گواهی عبور موقت، فولاد صادراتی پس از فرآوری و با ایجاد ارزش افزوده صادر خواهد شد.

تدوین طرحی برای فرآوری فولاد خام صادراتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، رضا شهرستانی اظهار داشت: درخواست تولیدکنندگان فولاد از دولت این است که از ساخت و ساز حمایت شود تا صنعت فولاد نیز رونق بگیرد. برای این کار، پیشنهادی را تهیه کرده‌ایم تا جهت اجرا به مجلس و دولت ارائه شود.

    وی توضیح داد: در این راستا پیشنهادی برای تصویب در مجلس تهیه شده تا شرکت‌هایی که صادرات فولاد خام مانند بیلت و اسلب را انجام می‌دهند، این مواد را با قیمت صادراتی و مشوق‌های مالیاتی و صادراتی به شرکت‌های داخلی فرآوری‌کننده، ارائه دهند تا فولاد خام پس از فرآوری صادر شود.

    وی ادامه داد: به این ترتیب، فولاد خام با نرخ صادراتی به کارخانه‌های فرآوری مستقر در شهری که گمرک در آنجا قرار دارد، تحویل داده می‌شود و گمرک نیز با صدور گواهی عبور موقت دو یا سه ماهه اجازه می‌دهد که شرکت فرآوری، کار تولید محصول نهایی را انجام دهد و پس از آن، محصول نهایی صادر می‌شود.

    به گفته شهرستانی، در صورت اجرای این طرح هم ارزش افزوده بیشتری در کشور ایجاد خواهد شد و هم رکود فعلی تا حدی برطرف می‌شود.

    وی افزود: این پیشنهاد را در مجلس مطرح کردیم که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت و تولیدکنندگان شمش فولاد نیز از آن استقبال کردند. حالا باید برای نهایی شدن، از طریق اتاق بازرگانی و مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

    برچسب ها