عصر خودرو

آغاز عرضه محصول گندم استان مرکزی در بورس کالاهای کشاورزی

عصر بازار- معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: عرضه محصول گندم این استان در بورس کالاهای کشاورزی آغاز شد.

آغاز عرضه محصول گندم استان مرکزی در بورس کالاهای کشاورزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، غلامرضا ملکی افزود: عرضه گندم در بورس کالاهای کشاورزی به صورت آزمایشی در چهار استان مرکزی، زنجان، خراسان شمالی و اردبیل انجام می شود و از این پس لیست تولید کنندگان گندم به جای بانک در اختیار بورس قرار می گیرد.

    وی ادامه داد: قیمت گندم تولیدی کشاورزان در بورس کالاهای کشاورزی 9 هزار ریال تعیین شده است که رقم مابه تفاوت آن تا قیمت تضمینی این محصول توسط دولت تامین و به کشاورزان پرداخت می شود.

    معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: افزایش رقابت در بین کشاورزان برای تولید کمی و کیفی محصول گندم، بالا بردن قدرت انتخاب برای خریداران و تهیه گندم مورد نیاز خود از نقاط مختلف کشور، افزایش شفافیت و سلامت

    در خرید گندم، کمک به تامین اعتبار و پرداخت سریعتر مطالبات کشاورزان از جمله اهداف و مزیت های عرضه این محصول در بورس کالاهای کشاورزی است.

    ملکی خاطر نشان کرد: عرضه گندم در بورس کالاهای کشاورزی این امکان را برای کشاورزان فراهم می کند تا بتوانند محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب در بورس به فروش برسانند.

    استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

    این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

    670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

    استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

    برچسب ها