عصر خودرو

معاون شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

حفاری و تکمیل ۵۴ حلقه چاه‌ نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال

عصر بازار- معاون شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: در چهار ماه نخست سال جاری عملیات حفر و تکمیل ۵۴ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور به اتمام رسید.

حفاری و تکمیل ۵۴ حلقه چاه‌ نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمید رضا خوشایند با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد چاه یک حلقه اکتشافی، 22 حلقه توسعه‌ای و توصیفی و 31 حلقه تعمیری بوده است.

    وی افزود: از مجموع این چاه‌ها 40 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، چهار حلقه در موقعیت فعالیت شرکت نفت فلات قاره، 9 حلقه در پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری، تکمیل و در اختیار کارفرما قرار گرفت.

    خوشایند تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه میزان حفاری که از سوی چهار مدیریت عملیات حفاری در خشکی و مدیریت حفاری در دریا گزارش شده است از مرز 96 هزار متر فراتر رفت.

    وی با اشاره به این‌که هم اکنون این شرکت 74 دکل حفاری ملکی سبک، سنگین و فوق سنگین در اختیار دارد که 71 دستگاه خشکی و سه دستگاه دریایی است، گفت: بیش از 15 درصد دکل‌های ناوگان شرکت هم‌اینک در میادین مشترک در چرخه عملیات قرار دارند.

    معاون شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: در این مدت در نتیجه تلاش مضاعف متخصصان و کارکنان این شرکت، حفاری و تکمیل هشت حلقه چاه به مدت 143 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی کارفرما پایان یافت که این توفیق از نظر اقتصادی، دارای ارزش بالایی است.

    وی به موفقیت دستگاه‌های حفاری 46، 50، 62، 75، 89 و 91 اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت دکل‌های 50 و 75 هر یک دو بار در تکمیل چاه‌ها جلوافتادگی داشتند که به ترتیب 16 و 12 روز بوده است.

    خوشایند گفت: همچنین دکل‌های 91 و 62 بیشترین زمان پیش افتادگی را به ترتیب 43 و 43 روز و دستگاه 89 و 46 به ترتیت 10 و 20 روز نسبت به برنامه جلو افتادند.

    انتهای پیام

    برچسب ها