عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی خبر داد:

رشد ۸۳ درصدی ارزش معاملات بورس انرژی در تیرماه ۹۶

عصر بازار- افزایش ارزش معاملات در تیرماه سال ۹۶ در حالی صورت گرفته که عرضه برخی فرآورده‌های صادراتی همچون کالای نفت­ گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌‌الملل طی این ماه متوقف شده است.

رشد ۸۳ درصدی ارزش معاملات بورس انرژی در تیرماه ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در جریان معاملات تیرماه سال 1396 بورس انرژی بیش از 198 هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری به ارزش قریب به 2 هزار و 560 میلیارد ریال در تابلوی نفت، گاز و سایر حامل­های انرژی بازار فیزیکی مورد معامله قرار گرفته است.

    سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی گفت: از معاملات صورت گرفته در این مدت، سهم رینگ داخلی یک هزار و 727 میلیارد ریال و رینگ بین‌الملل 793 میلیارد ریال بوده، در حالی که در تیرماه 95 ارزش معاملات بازار فیزیکی معادل یک هزارو 395 میلیارد ریال بوده است.

    این مقام مسوول با اشاره به رشد 83 درصدی ارزش معاملات در تیر 96 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، اظهار داشت: حجم معاملات نیز از 131 هزار و 679 تن در سال 95 به 198 هزار 145 تن در سال 96 افزایش یافته است که این افزایش در حجم معاملات رشدی معادل 50 درصد را نشان می‌دهد.

    حسینی خاطر نشان کرد: افزایش ارزش معاملات در تیرماه سال 96 درحالی صورت گرفته که عرضه برخی فرآورده‌های صادراتی همچون کالای نفت­ گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌­الملل طی این ماه متوقف شده است.

    وی در ادامه ابراز داشت: توقف صادرات این محصول از مبادی مختلف، رینگ صادراتی بازار فیزیکی را با کاهش 23 درصدی مواجه کرده اما در این مدت رینگ داخلی بازار فیزیکی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 150 درصدی در حجم معاملات روبه ­رو بوده است.

    مدیر عامل بورس انرژی درباره بیشترین کالای مورد استقبال خریداران گفت: کالای نفتای سنگین با ارزش معاملاتی بیش از 925 میلیارد ریال بیشترین سهم از معاملات تیرماه بازار فیزیکی را به خود اختصاص داده و کالاهای حلال 402 و میعانات گازی به ترتیب با 657 میلیارد ریال و 373 میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    برچسب ها